نسخه چاپی

تعطیلی مدارس كرمان به دلیل شیوع آنفولانزا

استاندار كرمان، مدارس این استان را به دلیل شیوع آنفولانزا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل اعلام كرد.

به گزارش نما، علیرضا رزم حسینی، صبح امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه از چند ماه پیش مطرح شده که ستاد بحران تنها در مواقع بروز بحران شکل نگیرد، اظهار داشت: ستاد بحران باید برای پیشگیری از بحران‌ها، سریع‌تر از وقوع حوادث تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این ستاد برای پیشگیری و درمان بیماری اقدامات بسیاری انجام داده است، عنوان کرد: به هر ترتیب این اپیدمی یک امر عادی است و در بسیاری از استان‌های دیگر نیز رخ داده اما برخی از استان‌ها موضوع را رسانه‌ای نکرده اند.

رزم حسینی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با بحران، اعتمادسازی در میان مردم است، اظهار داشت: اعتمادسازی نیاز به شفافیت دارد و اگر نسبت به مسائل به ویژه بحران‌ها شفاف سازی شود، شایعات فضای مجازی اثرگذار نخواهد بود.

استاندار کرمان بیان کرد: آموزش نیز در چنین مواقعی یک رکن اساسی است و باید اطلاع‌رسانی و آموزش به نحوی باشد که مردم بدانند در این مواقع باید چه اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به جو روانی حاکم بر کرمان عنوان کرد: اگر اطلاع رسانی به موقع انجام شده بود، علاوه بر ایجاد اعتماد سازی، شاهد جو روانی که اکنون بر استان حاکم است، نبودیم.

رزم حسینی، نقش رسانه‌ها را در این زمینه بسیار مهم دانست و از آنها خواست تا در مسیر اطلاع رسانی به مردم، آموزش و شفاف سازی، ستاد بحران را همراهی کنند.

استاندار کرمان یادآور شد: به پیشنهاد مردم و به درخواست آنها، همه مدارس و کودکستان‌های استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر ۳۰ هزار نفر از مردم کرمان به کربلای و بازگشت آنها از این سفر بیان کرد: این افراد ممکن است بیماری‌هایی با خود از کشور عراق آورده باشند که لازم است دید و بازدیدها و مهمانی‌های آنها اندکی با تاخیر انجام شود تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

رزم حسینی با اشاره به ساماندهی ۲.۵ میلیون زائر در عتبات عالیات توسط دولت عنوان کرد: این رویکرد در استان‌ها نیز وجود دارد و مسئولان در تلاش برای رفع مشکلات مردم و ایجاد شرایط مناسب برای آنها هستند.

۱۳۹۴/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...