نسخه چاپی

نتانیاهو: اسرائیل هرگز كشور دو ملیتی نخواهد شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واكنش به هشدار وزیر خارجه آمریكا درباره عدم از سرگیری مذاكرات سازش مدعی شد «اسرائیل هرگز كشور دو ملیتی نخواهد شد».

به گزارش نما به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به سخنان «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که گفته بود، جایگزین توافق سازش، شکل‌گیری کشوری دو ملیتی است، گفت: «اسرائیل هرگز کشور دو ملیتی نخواهد شد».

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو روز گذشته (یکشنبه) گفت، برای رسیدن به صلح، طرف مقابل نیز باید تصمیم بگیرد که صلح می‌خواهد یا خیر.

وی با اشاره به ملاقات «صائب عریقات» یکی از مقامات تشکیلات خودگردان از یکی افسران امنیتی فلسطینی که دست به عملیات استشهادی علیه دو اسرائیلی زده بود، اظهار داشت: «متاسفانه این چیزی است که ما شاهد آن هستیم؛ نخست اینکه تشکیلات خودگردان به تحریکات خود ادامه می‌دهد. بعد یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد فلسطینی به دیدار خانواده فردی می‌رود که قصد داشته یهودیان را بکشد. نه تنها او این اقدام را محکوم نکرده بلکه به خاطر این موضوع تسلیت هم گفته است».

جان کری شنبه در سخنرانی خود در مرکز سابان، به اسرائیل درباره خطرات فروپاشی احتمالی تشکیلات خودگردان هشدار داد و گفت، این کار به اوضاعی منجر خواهد شد که امنیت اسرائیل و مردم فلسطینی را تهدید می‌کند.

وی افزود: «اگر تشکیلات خودگردان منحل شود، اسرائیل مجبور می‌شود حکومت در کرانه باختری و راه‌حل تشکیل یک کشور را بپذیرد. بدون راه‌حل ایجاد دو دولت، اسرائیل مجبور می‌شود موقعیت ناپایدار از اشغال دائمی را بپذیرد که نه تنها فلسطینی‌ها بلکه بیشتر جامعه جهانی آن را رد خواهد کرد».

۱۳۹۴/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...