نسخه چاپی

هشدار نسبت به شیوع احتمالی آنفلوآنزای خوكی در بروجرد

رئیس شبكه بهداشت و درمان بروجرد نسبت به شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای خوكی در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش نما؛ محسن صیرفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی در برخی استان های کشور این احتمال وجود دارد که این ویروس در بروجرد نیز دیده شود.
وی از همه مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی، تغذیه صحیح به ویژه مصرف ویتامین ث، پرهیز از دست دادن و روبوسی به مبارزه با ویروس آنفلوآنزا بپردازند.
رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: تدابیر لازم در مراکز بهداشتی درمانی بروجرد برای مقابله با این ویروس در نظر گرفته شده و بخش ایزوله بیمارستان های بروجرد اکنون آماده است.
وی گفت: با توجه به انتقال این ویروس از راه تنفس مردم باید در اماکن عمومی از ماسک استفاده و بهداشت را رعایت کنند.
صیرفی افزود: توصیه های لازم مبنی بر رعایت نکات بهداشتی از طریق رسانه ها، مربیان بهداشت مدارس و خانه های بهداشت به مردم داده شده است.
وی اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزایی که اکنون در کشور شایع است، از نوع «اچ 1 ان 1» - H1N1 - می باشد که نوعی آنفلوآنزای فصلی است که در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان موارد مرگ بر اثر آن گزارش شده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: سالمندان، کودکان زیر پنج سال، زنان باردار، بیماران مبتلا به دیابت، بیماران مبتلا به نقص ایمنی، بیماران قلبی- تنفسی، بیماران کلیوی و ریوی و افراد مبتلا به سرطان که داروهای شیمیایی مصرف می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر هستند که همه این گروه ها باید واکسن بزنند.
وی تب، سرفه، تنگی نفس و عطسه را از علائم بیماری آنفلوآنزا دانست و گفت: افرادی که این علائم را دارند باید در خانه بمانند و استراحت کنند و در صورت تشدید علائم به پزشک مراجعه نمایند.
چندین نفر در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان در اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی جان خود را از دست داده اند.

۱۳۹۴/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...