نسخه چاپی

برگزاری مذاكرات صلح یمن در محلی محرمانه و بدون حضور رسانه‌ها

عکس خبري -برگزاري مذاکرات صلح يمن در محلي محرمانه و بدون حضور رسانه‌ها

گفت‌وگوهای صلح یمن به تصمیم سازمان ملل بدون حضور خبرنگاران و در محلی محرمانه برگزار خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد مذاکرات صلح یمن که از هفته آینده آغاز می‌شود، بدون پوشش رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنا بر اعلام سازمان ملل، «اسماعیل ولد شیخ احمد» نماینده دبیر کل در امور یمن «تصمیم گرفته است که محل برگزاری نشست اعلام عمومی نشود تا به این گفت‌وگوها فرصتی کامل برای موفقیت داده شود.»

شیخ احمد روز دوشنبه رسما تاریخ برگزاری نشست را اعلام کرده و بر لزوم برقراری فوری آتش‌بس در یمن تأکید کرد. به گفته وی، قرار است این نشست روز 15 دسامبر (24 آذر)، با حضور سه هیئت، شامل نمایندگان دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی»، «جنبش انصارالله» و «کنگره عمومی خلق» نزدیک به علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن، در حومه شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

هنوز مشخص نیست که این مذاکرات چند روز طول بکشد. با این حال انتظار می‌رود از روز 24 آذر به مدت یک هفته آتش‌بس در یمن برقرار شود، هرچند عربستان پیش از این هر بار که آتش بس در یمن اعلام شده، اقدام به نقض آن کرده است.

در 9 ماهی که از آغاز حملات هوایی عربستان سعودی به یمن می‌گذرد، بیش از 7000 نفر کشته شده‌اند که اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. در مقابل جنبش انصارالله و نیروهای مردمی در مواردی در عمق عربستان نفوذ کرده و مناطقی را نیز به تصرف درآورده‌اند. ناامیدی ریاض از پیروزی نظامی موجب شده تا عربستان که در ابتدا اعلام کرده بود ظرف چند هفته هادی را به یمن بازمی‌گرداند، گفت‌وگوهای سیاسی را بپذیرد.

۱۳۹۴/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...