نسخه چاپی

پخت و توزیع 2 تن آش نذری در شهر لار

عکس خبري -پخت و توزيع 2 تن آش نذري در شهر لار

مراحل آغاز پخت آش نذری دو تنی در شهر لار از امروز صبح آغاز و امشب و در شام غریبان امام رضا (ع) در حسینیه اعظم لارستان توزیع شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، آش نذری دو تنی پخته و توزیع شده در شهر لار که از نذورات مردم این شهر است به همت جوانان هیئت سیدالشهدا (ع) و بسیجیان پایگاه مقاومت شهید مرادزاده از صبح امروز در آشپزخانه محله کوی گاله از محلات قدیمی شهر لار در پخت آن آغاز و امشب پس از مراسم شام غریبان علی بن موسی‌الرضا (ع) توزیع ‌شد.

در پخت این آش ده‌ها نوجوان، جوان و میان‌سال مشارکت داشتند و همگی آن‌ها با عشق و ارادت خالصانه، خود را خادم کوچکی از خادمان امام هشتم شیعیان می‌دانند.

به اعتقاد مسئولان دست‌اندرکار، تهیه حلیم و آش نذری هرساله به مناسبت 28 صفر و خاصه شهادت امام رضا (ع) توسط عده‌ای از عاشقان اهل‌بیت (ع) طبخ و توزیع می‌شود که مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، پخت آش، شله‌زرد، برنج و قیمه نذری در شب‌ها و روزهای دهه پایانی ماه صفر و به‌ویژه از بیست‌وهشتم تا سی‌ام این ماه به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در آشپزخانه ده‌ها هیئت و منزل شخصی عزاداران لارستانی تهیه و به شکل گسترده در مراکز عزاداری، سینه‌زنی و روضه‌خوانی‌ توزیع می‌شود.

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...