نسخه چاپی

برای مبارزه با داعش همه باید متحد شوند

عکس خبري -براي مبارزه با داعش همه بايد متحد شوند

سفیر ایران در تركمنستان با اشاره به خطر داعش در جهان و منطقه گفت: داعش یك پدیده شوم است كه برای از بین بردن آن باید همه كشورها با یكدیگر متحد شوند.

به گزارش نما،«سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در عشق‏‌آباد در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: ایران به هیچ وجه از رویاروی و اختلاف در روابط میان روسیه و ترکیه استقبال نمی‏‌کند و امیدوار است که به نحوی مسائل و سوء تفاهماتی که بین این 2 کشور صورت گرفته‌، رفع شود.

هاشمی گلپایگانی افزود: موضوع مهم امنیت منطقه است و جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا مشکلات موجود در عرصه سیاسی منطقه را حل و فصل کند.

وی افزود: ما علاقه‌مند به اختلاف بین آنکارا و مسکو نیستیم و امیدواریم تا این اختلافات سریعا از بین رفته و مراودات بین 2 کشور مانند گذشته به خوبی برقرار شود.

هاشمی گلپایگانی گفت: البته کسانی که در موضوع سقوط هواپیمای نظامی روسیه خطایی کرده‌اند بایستی به خطای خود اقرار کنند اما این موضوع این قدر عمیق نبود که باعث اختلاف این چنینی بین 2 کشور شود.

وی افزود: شاید خیلی از کشور‌ها علاقه‌مند به اختلاف بین روسیه و ترکیه باشند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند اما ایران با توجه به روابط دوستانه با آنکارا و مسکو و همچنین با هدف برقراری امنیت در منطقه خواهان بر پایی صلح بین کشورها مذکور می‌باشد.

هاشمی گلپایگانی گفت: ما درصدد استفاده از تنش‌ بین همسایگان خود نیستیم و سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این است که به نحوی مسائل و سوء تفاهماتی که بین 2 کشور (روسیه و ترکیه) است، را رفع نماید و 2 کشور را بر علیه داعش متحد نماید.

وی تاکید کرد: امروز داعش خطر بزرگی برای منطقه و جامعه جهانی است و بایستی در این زمینه تمام کشورها برای از بین بردن این پدیده شوم تلاش کنند.

هاشمی گلپایگانی افزود:بعضی کشور‌ها بنا به سیاست‌های غلط خود به نحوی به داعش کمک می‌کنند، اما آن‌ها نمی‌‏دانند که با این کار علاوه بر ایجاد مشکلات برای کشورهای منطقه در آینده نیز خود از طرف آنها صدمه خواهند خورد.

سفیر ایران در عشق‌آباد، با طرح این سوال که داعش از کجا تامین مالی و تسلیحاتی می‌شود؟ گفت: کشورهای که به هر نوعی به داعش کمک می کنند به نوعی خیانت به انسانیت و اسلام کرده‌اند و در برابر خداوند مسئول هستند.

هاشمی گلپایگانی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران 2 سال پیش در سخنرانی خود در سازمان ملل، جهان را به اتحاد صلح و امنیت دعوت کرد و این در حالی است که امروز می‌بینیم این یک ضرورت است.

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...