نسخه چاپی

اعتراض هزاران انگلیسی به عملیات نظامی در سوریه

عکس خبري -اعتراض هزاران انگليسي به عمليات نظامي در سوريه

هزاران نفر از انگلیسی‌های معترض به مشاركت این كشور در عملیات نظامی در سوریه روز شنبه در لندن تظاهرات كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، روز شنبه هزاران نفر از معترضان به پیوستن انگلیس به عملیات نظامی در سوریه، به خیابان‌های لندن آمدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که از برابر دفتر شبکه بی‌بی‌سی آغاز شد و تا برابر دفتر نخست‌وزیری انگلستان ادامه یافت، توقف فوری حملات هوایی این کشور در سوریه را خواستار شدند.



پارلمان انگلیس دو هفته قبل به درخواست دولت این کشور طرح پیوستن به ائتلاف آمریکا در سوریه را با 397 رأی مثبت در برابر 223 رأی منفی به تصویب رساند.

تظاهرات روز شنبه موسوم به «بمباران سوریه را متوقف کنید» به ابتکار ائتلاف موسوم به «توقف جنگ» برگزار شد. این ائتلاف پیش از برگزاری تظاهرات در بیانیه‌ای گفته بود: «چهارمین جنگ در یک کشور اسلامی در 14 سال همان نتایجی را خواهد داشت که سه جنگ قبلی داشت؛‌ مرگ، فلاکت و نابودی.»



«اورسلا خان» 22 ساله، از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، به نشریه «ایونینگ استاندارد» گفته است که به خاطر مردم بی‌گناهی که ممکن است در این حملات کشته شوند، به این تجمع آمده است. وی گفته است: «اگر من در آن شرایط بودم، اگر من در سوریه بودم، امیدوار بودم که دستکم آن طرف دنیا یک نفر برای من به پا خیزد.»

انگلیس از یک سال قبل در عملیات هوایی در عراق مشارکت داشت، اما تاکنون با فشار نمایندگان از حضور در سوریه خودداری کرده بود. لندن نهایتا به درخواست آمریکا در سوریه نیز عملیات انجام داد.

ائتلافی که تظاهرات روز شنبه را پایه‌گذاری کرد، همان ائتلافی است که ریاست آن زمانی بر عهده «جرمی کوربین» رهبر کنونی حزب کارگر بود. وی که دیدگاهی به شدت مخالف جنگ دارد، هرچند این بار در تظاهرات شرکت نکرد، اما پیامش در تجمع قرائت شد.

وی در بحث‌های پارلمان هم مخالف اقدام نظامی در سوریه بود، اما فشارهای گسترده نهایتا وی را وادار کرد که اعلام کند اعضای حزب در رأی‌گیری آزادند به دلخواه رأی دهند و حزب در این مورد نظر نمی‌دهد.


۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...