نسخه چاپی

داعش در 25 استان افغانستان حضور دارد

آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی گفته است كه داعش در 25 از 34 استان افغانستان مستقر شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، روزنامه کمرسانت در تحلیلی به رشد داعش در افغانستان اشاره کرده است. نویسنده این مقاله معتقد است که مناقشه افغانستان وارد مرحله تازه ای شده و بیش از پیش به حوادث سوریه و عراق شباهت پیدا کرده است.
گزارشها درباره تصرف مناطق وسیع در قسمت شرقی افغانستان (جلال آباد) با پخش اطلاعات درباره مرگ ملا منصور، رهبر طالبان و مخالف ادغام طالبان به داعش، مصادف شد.

نویسنده این مقاله تأکید می کند که ایجاد تکیه گاه داعش در افغانستان و روی آوردن طالبان به طرح خلافت جهانی به معنی نزدیک شدن سریع خطر افراطی به مرزهای جامعه مشترک المنافع است. در شرایطی که نیروهای ناتو در افغانستان نمی خواهند با روسیه و شرکای آن در سازمان پیمان امنیت جمعی به منظور پیشگیری از گسترش نفوذ داعش به آسیای مرکزی تعامل کنند، این خطر شدت بیشتری می یابد.

در حالی که وزیران ناتو در ملاقات اخیر خود در بروکسل خطر نفوذ داعش در افغانستان را ناچیز دانستند، روسیه در این مورد نظر دیگری دارد. برای مثال، آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی اظهار داشت که داعش در 25 از 34 استان افغانستان مستقر شده است.

نویسنده تاریخچه رسیدن ملا منصور به ریاست طالبان را یادآوری کرده و تأکید می کند که پخش اطلاعات درباره مرگ واقعی یا تخیلی ملا منصور نشان می دهد که نفوذ طرفداران پیوستن طالبان به داعش رشد کرده است و اینکه جنبش طالبان افغانستان بالاخره عضو خلافتی که در سوریه و عراق راه اندازی شده، خواهد گردید.

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...