نسخه چاپی

برف و كولاك در ۱۰ استان و هشدار سیل برای ۴ استان

به گزارش نما - خبرگزاری میزان نوشت: سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان لرستان، خوزستان، فارس و بوشهر هشدار داده است.
همچنین در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: سامانه ای بارشی پیش رو به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی فردا در جنوب غرب کشور موجب بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در غرب کشور و استانهای واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس سبب بارش برف و باران و در شمال غرب کشور بارش برف خواهد شد.

از این رو در شمال غرب ، غرب و دامنه های مرکزی زاگرس، به سبب بارش برف، لغزندگی جاده بویژه در مناطق کوهستانی و در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید و کولاک برف پیش بینی می‌شود. بنا براین وضع هوای نیمه غربی کشور در روز دوشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:

1- هوای استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کردستان، زنجان، قزوین، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری ابری همراه با بارش برف، برخی نقاط مه آلود یا وزش باد و کولاک برف.

2- هوای استانهای کرمانشاه،ایلام، لرستان،کهگیلویه و بویراحمد و به تدریج استان مرکزی ابری همراه با بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی گاهی وزش باد و کولاک برف. در جنوب لرستان و استان ایلام به سبب بارش رگباری باران احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

3-هوای استان‌های خوزستان، بوشهر،غرب فارس همراه با رگبار باران،گاهی رعدوبرق که بارش در ارتفاعات غرب فارس به تدریج به صورت برف و در استان خوزستان گاهی با وزش باد شدید خواهد بود .

از این رو با توجه به پیش بینی بارش برف و کولاک بویژه در مناطق کوهستانی مناطق ذکر شده، توصیه می شود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی بعمل آید و فردا و پس فردا برای تردد در این مناطق همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی ضروری است.

۱۳۹۴/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...