نسخه چاپی

ماموران منابع طبیعی بویراحمد را كتك زدند

ماموران اداره كل منابع طبیعی وآبخیزداری كهگیلویه وبویراحمد در حین انجام ماموریت و جلوگیری از شخم زمین های منابع طبیعی در منطقه اولاد علی مامن شهرستان بویراحمد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ماموران یگان حفاظت در حین انجام ماموریت از سوی برخی افراد سودجو درگیر و دو تن از آنها نیز با ضربات چاقو دچار جراحات و مصدومیت شدند.
سرهنگ محمدرحیم برزمند در تشریح جزئیات این درگیری گفت: یکی از افراد سودجو هنگام نزدیک شدن به ماموران با تراکتور به سوی نیروهای یگان حفاظت حمله ور شد.
وی گفت: پس از تعقیب و گریز راننده مردم روستا با دو تن از ماموران درگیر می شود و با ضربات چاقو آنها را مجروح و همچنین مورد ضرب و شتم قرار می دهند و ضمن بستن جاده ، با سنگ و چوب به ماموران و خودروهای آنها حمله ور شدند.
برزمند با بیان اینکه دو خودرو منابع طبیعی استان نیز توسط افراد سودجو دچار خسارات شده اند، گفت: با دخالت نیروهای یگان امداد نیروی انتظامی مردم متواری و دو نفر از متهمان اصلی این درگیری نیز دستگیر شدند.
وی از تشکیل پرونده برای متهمان و افراد سودجو خبر داد و گفت: منابع طبیعی با تمام توان با بروز پدیده زمین خواری مقابله خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، آذرماه سال گذشته نیز تعدادی از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از جمله مرحوم هوشنگ نادری فرمانده یگان اداره منابع طبیعی بویراحمد از سوی قاچاقچیان و سودجویان زغال در منطقه 'دلی اولاد علی مومن' یاسوج به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند.
مرداد امسال همچنین مرحوم 'هوشنگ نادری'فرمانده یگان حفاظت منابع شهرستان بویراحمد نیز در حین انجام ماموریت و مقابله با قاچاقچیان زغال و چوب و در حالی که با خودروی وانت نیسان حامل قاچاق سوخت مشغول رانندگی بود در منطقه مهریان یاسوج به دره سقوط و جان باخت.
دلی اولاد علی مومن در حدود 20 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.
بیش از 88درصد مساحت 15 هزار و 517 مترمربعی استان کهگیلویه وبویراحمد منابع طبیعی و جنگل است.
از مجموع یک میلیون و 550هزار هکتار اراضی، جنگل و مرتع در این استان حدود یک میلیون و 528 هزار از این میزان معادل 99 درصد آن تاکنون تثبیت مالکیت شده است.

۱۳۹۴/۹/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...