نسخه چاپی

لحظه نگاری از دادگاه متهمان نفتی

بیست و سومین جلسه دادگاه متهمان نفتی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از میزان: بیست و سومین جلسه دادگاه متهمان نفتی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

9:00

متهم ردیف سوم برای قرائت ادامه دفاعیات در جایگاه قرار گرفت.

9:15

حمید فلاح هروی: در کیفرخواست اینگونه عنوان شده که خرید بانک های fiib و کنت به صورت گروهی صورت گرفته است/شمس هنگامی وارد مجموعه شد که بانک ها خریداری شده بود/واسطه خرید بانک fiib در مالزی اقای منفرد بود/اینکه میگویند من و شمس در خرید بانک ها دخالت داشته ایم خلاف واقع است/در مورد بانک کنت هم در اولین سفری که به تاجیکستان داشتیم این بانک خریداری شده بود/زنجانی قبل از اشنایی با من در جمهوری اذربایجان بانک خریده بود اما نتوانست به نتیجه برسد/بانک های fiib و کنت در شرایط تحریم میلیاردها یورو جابجا کردند و خدمات زیادی انجام دادند/اینکه می گویند عضو هیات مدیره fiib و کنت بوده ام یک ادعای غلط است.

9:25

حمید فلاح: حتی به اندازه حواله یک سنت و یا یک امضا اختیار نداشتم/در کیفرخواست طوری وانمود شده که بانک ها با هدف خریداری شده اند/مدرکی برای دخالت من در هیات مدیره وجود ندارد.

9:30

حمید فلاح: در تشکیلات زنجانی هیچ جایگاه تشکیلاتی نداشتم/عضو غیر موظف هیات مدیره بودم/ارتباط من با زنجانی فقط قالب دوستی داشت.

بابک زنجانی:هیچ وقت آقای فلاح را به زندان نینداختم/فلاح یک سند ۵۰ میلیاردی داد که جعلی از آب درآمد و به زندان افتاد/من سند بردم و وی را از زندان درآوردم، اقای فلاح چطور ادعا میکند که من او را به زندان انداخته ام؟/فلاح:در کیفرخواست اینگونه عنوان شده.

10:00

فلاح هروی: نماینده دادستان درست می گوید در بحث واگذاری شرکت های تامین اجتماعی بسیاری از مقررات رعایت نشده بود/مدیر عامل وقت تامین اجتماعی بسیاری از اطلاعات در مورد شرکت ها را از کارشناسان حاضر در جلسه می گرفت/مدیر عامل وقت تامین اجتماعی می گفت از رییس جمهور برای واگذاری شرکت ها مجوز گرفته ام

نماینده دادستان تهران: آقای قاضی متهم ردیف سوم به نگارندگان کیفرخواست توهین میکنند،این توهین تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد/مؤدبانه صحبت کنید.

10:30

فلاح هروی: آقای زنجانی چیزی از اموال خود را به نام من نزده است/اول بازپرسی می گفتند ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حسابهای من در قطر و دوبی هست/در آنجا به واسطه دور زدن تحریم ها تحت تعقیب هستم/قاضی صلواتی:بقیه دفاعیات را در قالب لایحه ارائه کنید.

اعلام تنفس ۱۵ دقیقه ای

11:00

سوالات قاضی صلواتی از متهم ردیف سوم/قاضی صلواتی:آقای زنجانی برای جذب و دعوت به همکاری شما یک بنز S500 به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای شما خرید/فلاح:نه اینطور نیست/قاضی صلواتی:آقای زنجانی در نامه گلایه آمیز خود به شما نوشته است بنز S500 را از محل فروش ماشین خودش برای شما خریده است/بنز S500 برای سال ۹۰ است/فلاح:من یک بنز S350 داشتم که آن را از من برداشتند و یک S500 دادند.

قاضی صلواتی: در مورد فروش گازوییل به صندوق مشترک ایران و عربستان توضیح دهید/فلاح:اطلاعی ندارم/قاضی صلواتی:آقای ق.الف دوست شماست؟/فلاح:من با اقای الف در دفتر آقای زنجانی آشنا شدم.

قاضی صلواتی: نقش شما در بانک مسکن فعال بوده است/فلاح:به من مدرک بدهید که حتی یک سنت حواله صادر کرده باشم/قاضی صلواتی:از زنجانی نپرسیدید که ۴ میلیارد یورو برای خرید ۱۳۸ شرکت تأمین اجتماعی را از کجا آورده ای؟/فلاح:گفت وام گرفته ام/معاون اقتصادی وزارت اطلاعات هم تأیید کرد/قاضی صلواتی:شما وضع مالی زنجانی را می دانستید چرا پای تفاهمنامه را امضا کردید؟/وقتی گفت وام گرفته ام سریع امضا کردید/شما ماشین امضا بودید/فلاح:من بده بستان های سنگین مالی آقای زنجانی را می دانستم/قاضی صلواتی:هر جا سوال حساسی از شما می شود میگویید اطلاع ندارم و این کار را نکرده ام/اختلاف ۶۴۰ میلیارد تومانی در خرید شرکت های تأمین اجتماعی هنوز برای دادگاه جای سوال است.

11:15

افشاگری قاضی صلواتی از منابع دریافتی فلاح از بابک زنجانی/از کادوی یک میلیاردی زنجانی به مناسبت عروسی دختر فلاح تا ویلای ۵ میلیاردی/فروش سهام بانک FIIB به مبلغ ۴ میلیون ۶۸۲ هزار یورو، بنز S500، یک باب ویلا در جزیره کیش،یک باب ویلا به ارزش ۵ میلیارد در شهرک غرب/کادوی یک میلیاردی به مناسبت عروسی دختر اقای فلاح، ۴ میایرد تومان برای شرکت ب.ت، توافق شفاهی که ۳ درصد از درآمدهای شرکت های آقای زنجانی برای شما باشد.

11:20

قاضی صلواتی: شما بیمارستان پارسیان رااز طریق آقای الف به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به بابک زنجانی فروختید/ردیابی چک ها از سوی مأموران امنیتی نشان میدهد بخشی از مبلغ ۴۴ میلیارد دریافتی را در حق کامندان و بستگان خود و شخصی از بستگان که اسم وی را نمی آورم واریز کرده اید/فلاح:اینطور نیست/قاضی صلواتی:ردیابی چک ها موجود است.

قاضی صلواتی: پرونده فروش بیمارستان پارسیان در دادسرای کارکنان دولت در حال بررسی است.

11:45

دادگاه پایان یافت/زمان جلسه بعد متعاقبا اعلام میشود.

۱۳۹۴/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...