نسخه چاپی

«نفت» فقط 70سال دیگر

یك مقام مسئول با بیان اینكه تا بیش از ۷۰ سال آینده امكان تولید و صادرات نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب وجود دارد، گفت: سال آینده بزرگترین كارخانه فرآورش نفت نمكی خاورمیانه به بهره برداری می رسد.

به گزارش نما به نقل از مهر: یک مقام مسئول با بیان اینکه تا بیش از ۷۰ سال آینده امکان تولید و صادرات نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب وجود دارد، گفت: سال آینده بزرگترین کارخانه فرآورش نفت نمکی خاورمیانه به بهره برداری می رسد.

بیژن عالی پور با اعلام این که مهمترین برنامه پیش روی در صورت لغو تحریم‌ها، اجرای طرح‌های تولید ثانویه و افزایش ضریب بازیافت در میادین نفتی مناطق نفت خیز جنوب است، گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های جدید امکان افزایش ضریب بازیافت در اکثر میادین نفتی در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه هم اکنون اکثر میادین مناطق نفت خیز جنوب در نیمه دوم عمر خود قرار دارند، تصریح کرد: اما به این معنی نیست که دوره افزایش تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب تمام شده باشد.

وی با اعلام اینکه بدون احتساب اکتشافات جدید دست کم امکان تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب ایران تا ۷۰ سال آینده وجود دارد، اظهار کرد: با افزایش ضریب بازیافت در مخازن موجود حتی امکان برداشت بیشتر نفت هم امکان پذیر می شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به برنامه راه اندازی واحدهای جدید نمک زدایی و بهبود کیفیت نفت خام صادراتی ایران، گفت: از این رو بزرگترین واحد نمک زدایی نفت منطقه خاورمیانه با ظرفیت فرآورش روزانه ٢٢٠ هزار بشکه نفت خام در منطقه کارون در حال ساخت است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه پیش بینی می شود تا سال آینده این مجتمع عظیم فرآورش نفت نمکی در مدار بهره برداری قرار بگیرد، تاکید کرد: این کارخانه نمک زدایی متشکل از چهار واحد فرآورشی ٥٥ هزار بشکه‌ای است.

۱۳۹۴/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...