نسخه چاپی

دستور ولیعهد عربستان برای انجام عملیات چریكی در مناطق شمالی یمن

ولیعهد عربستان با صدور دستوری، اجازه ورود مستقیم نیروهای‌ ویژه این كشور به ماموریت‌های چریكی در مناطق كوهستانی شمال یمن را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد بن نایف بن عبد العزیز،‌ ولی عهد، معاون نخست وزیر و وزیر کشور عربستان تنها چند ساعت قبل از اعلام آتش بس در یمن و آغاز مذاکرات سوئیس این فرمان را صادر کرده است.

طبق دستور نایف، نیروهای ویژه امنیتی عربستان اجازه یافته‌اند به انجام عملیات ضربتی در داخل یمن بپردازند و در صورت نیاز دست به بازداشت، تفتیش، تعقیب و تیراندازی به سوی مظنونان بزنند.

در دستور ولیعهد عربستان مکان دقیقی که این نیروها ماموریت خود را در آن آغاز می‌کنند، مشخص نشده و تنها به مناطق کوهستانی مرزی اشاره شده که احتمالا منظور از آن مرزهای مشترک عربستان با یمن در جنوب این کشور است. این مناطق به رشته کوه‌ها و راه‌های پر پیچ وخم مشهور هستند.

پیش از این وزارت گارد ملی عربستان از ورود گروه جدیدی از نیروهایش به منطقه نجران برای حمایت از نیروهای ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن خبر داده بود.

این فرمان در حالی از سوی ولیعهد عربستان صادر شده که به تازگی نیروهای ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن به رهبری این کشور رسما کشته شدن عبدالله السهیان، فرمانده نیروی عملیات ویژه عربستان در یمن را تایید کردند. السهیان ارشدترین سمت در ائتلاف عربی است که تاکنون در یمن کشته شده است.

این قطعنامه همچنین تنها چند ساعت پیش از اعلام آتش بسی است که قرار است از امروز (سه‌شنبه) و همزمان با آغاز مذاکرات میان دولت مستعفی یمن و جنبش مردمی انصار الله در ژنو و با نظارت سازمان ملل انجام شود.

۱۳۹۴/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...