نسخه چاپی

آغاز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری

اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل وزارت كشور آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز پنج‌شنبه 26 آذر آغاز در محل وزارت کشور آغاز شد و تا 2 دی ادامه خواهد داشت.

داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد می توانند از تاریخ پنجشنبه 26 /9/ 94 تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 2 /10/ 94 جمعاً به مدت هفت روز در ساعات اداری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 ، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

همچنین ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.

فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 21 آذر آغاز شده و فعالیت هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس از 28 آذر آغاز می‌شود، هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان 88 نفر و تعداد نمایندگان مجلس 290 نفر است.

۱۳۹۴/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...