نسخه چاپی

زمان ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مردم برای ثبت نام سفر عتبات عالیات حتما به سایت سازمان حج و زیارت و دفاتر مجاز زیارتی مراجعه كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اعزام زائران به عتبات عالیات، اظهار داشت: بعد از حضور میلیونی مردم ایران در مراسم اربعین امسال، از 15 آذر ماه ثبت نام سفرهای جدید آغاز شده و مردم با مراجعه به سایت www.atabat.haj.ir می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند و این سامانه تا 23 اسفند باز است.

وی افزود: از 23 اسفند ماه ثبت نام های نوروزی عتبات عالیات آغاز می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با توصیه به مردم در مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی، بیان داشت: اخیرا با شکایت‌های متعدد به دستگاه‌ قضایی و سازمان حج و زیارت در رابطه با دفاتر غیرمجاز زیارتی مواجه بودیم که اقدام به ثبت نام زائران می‌کردند و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کردند از این رو به مردم توصیه می‌شود برای ثبت نام حتما به سایت سازمان حج و زیارت و دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند.

اوحدی افزود: وظیفه سازمان حج و زیارت اطلاع‌رسانی است و مسئولیتی در قبال دفاتر غیرمجاز ندارد. بنابراین شکایت‌هایی که در رابطه با دفاتر غیرمجاز به این سازمان ارسال می‌شود باید به مرجع تصمیم‌گیری که قوه قضائیه است، ارجاع شود. ضمن اینکه شکایت‌های مردمی در رابطه با دفاتر غیرمجاز از سوی سازمان ایران‌گردی پیگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص دفتر غیرمجاز آل کوثر که اقدام به ثبت نام زائران با مبالغ کمتر از تعرفه کرده که منجر به سرگردانی 7 ساعته زائران در فرودگاه شده بود، بیان داشت: این موضوع چندین بار از سوی سازمان حج و زیارت اطلاع‌رسانی شده است در مواقعی مجموعه‌هایی وجود دارند که با مبالغی کمتر از تعرفه مردم را به سوی خود جلب می‌کنند در این خصوص باید گفت که بهترین مرجع ثبت‌نام سفرهای زیارتی سازمان حج و زیارت است و اگر در این مورد شکایتی به سازمان حج و زیارت ارسال شود، پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در رابطه با حذف رواید بین ایران و عراق، گفت: در این مورد وزارت امور خارجه ایران و عراق تصمیم می گیرند و تا زمانی که موضوع رواید مطرح است باید به عنوان یک امر حاکمیتی کشور عراق به آن توجه کرد.

اوحدی در رابطه با زمان بازگشایی و امنیت مسیر سامرا بیان داشت: ارتش عراق در تأمین امنیت زائران در روز اربعین بسیار موفق عمل کرد که جای تشکر از دولت و مردم عراق دارد.

وی افزود: در رابطه با اعزام زائران به سامرا مکاتباتی را انجام داده‌ایم و در نهایت مرجع تصمیم‌گیری مراجع نظارتی هستند و به محض دریافت پاسخ مثبت هرچه سریع‌تر مسیر سامرا بازگشایی می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در پایان تأکید کرد: نگاه تمام دستگاه‌های کشور در اولویت اول تأمین امنیت زائران است.

۱۳۹۴/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...