نسخه چاپی

امارات ۳۰۰ مزدور كلمبیایی را وارد یمن كرد

امارات متحده عربی به طور مخفیانه ۳۰۰ مزدور كلمبیایی را برای جنگ با نیروهای مردمی یمن با دستمزد بالا استخدام كرده است.

به گزارش نما، دانشجو، به نقل از خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خبری، کلمبیایی‌های که تجربه جنگ با جدایی طلبان چپ گرا و قاچاقچیان را دارند در اولیت استخدام از سوی امارات هستند.



همچنین بی‌تجربه بودن نظامیان اماراتی برای حضور در جنگ مقابل نیروهای مردمی انصارالله یمن دلیل استخدام مزدوران کلمبیایی اعلام شده است.



یک افسر سابق ارتش کلمبیا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «سربازان کلمبیایی به دلیل آموزش‌های سخت برای مقابله با گروه‌های شبه نظامی از قابلیت بالایی برخوردار هستند و سالها در این زمینه تجربه دارند.»



بر اساس اظهارات یک مقام مطلع امارات متحده عربی از سال 2010 برای استخدام نظامیان کلمبیایی برای تشکیل یک ارتش خصوصی اقدام کرده است و به همین منظور مرکزی را با عنوان «شهر نظامی زاید» در کویر ایجاد کرده‌اند.



امارات مدعی است این نظامیان کلمبیایی را به عنوان نیروهای محافظ استخدام کرده است. اما کشته شدن بیش از 30 نظامی اماراتی در جنگ با نیروهای مردمی یمنی، مقامات امارات را بر آن داشت تا از نظامیان کلمبیایی برای جنگ با نیروهای یمنی استفاده کنند که با مخالفت مزدوران کلمبیایی روبرو شد.



در حال حاضر یک مزدور کلمبیایی در امارات ماهیانه 3 هزار دلار حقوق دریافت می کند و دولت امارات برای استفاده آنها در جنگ با نیروهای یمنی، علاوه بر حقوق روزانه، 120 دلار اضافی به آنها پرداخت کرده و زمان قرار داد آنها را به سه ماه کاهش می‌دهد.



بر اساس آمارمنتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، از ابتدای جنگ در یمن بیش از 6 هزار تن کشته و 28 هزار تن دیگر در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند که بیشتر این تلفات متعلق به غیرنظامیان یمنی است.



بیشتر سربازان کلمبیایی به طورعمده از سوی شرکت‌های امنیتی بین‌المللی برای حضور در کشورهایی نظیر عراق، افغانستان و سودان استخدام می‌شوند.



بر اساس آمارمنتشر شده از سوی منابع مطلع، تاکنون هزار و 500 کلمبیایی، هزار پرویی، 500 شیلیایی و 250 السالوادوری بین سال‌های 2004 تا 2006 برای جنگیدن درعراق جذب شرکت های امنیتی بین‌المللی شده‌اند.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...