نسخه چاپی

بازار سوت و كور طلا و سكه در آستانه یلدا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از كاهش ۶ هزار تومانی قیمت سكه در یك هفته اخیر خبرداد و گفت: قیمت سكه و طلا گران فعلا نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش ۶ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته اخیر خبرداد و گفت: قیمت سکه و طلا گران فعلا نمی‌شود.

محمد کشتی آرای از کاهش قیمت جهانی طلا در یک هفته اخیر خبرداد و گفت: قیمت جهانی طلا در این هفته ۹ دلار کاهش یافته و به تبع آن هم نرخ هر قطعه سکه در بازار داخلی با کاهش ۶ هزار تومانی مواجه بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام اینکه با توجه به کاهش نرخ طلا و سکه در یک هفته اخیر، قیمت‌ها گران نخواهد شد، افزود: قیمت‌ها در بازار داخلی تابع نرخ های جهانی است و نرخ جهانی به دلیل کاهش تقاضا با کاهش مواجه شده است.

وی همچنین درباره وضعیت بازار سکه و طلا و خرید و فروش و عرضه و تقاضا در این بازارها در آستانه شب یلدا گفت: در گذشته اینگونه بود که با نزدیک شدن به شب یلدا، بازار هم تکانی می خورد و با افزایش تقاضا مواجه می‌شد اما این روزها چنین نیست و می توان گفت که نزدیکی به شب یلدا تاثیری در قیمت‌ها و تقاضا در این بازار ندارد.

کشتی آرای درباره وضعیت بازار سکه و طلا پس از اجرای برجام و اینکه آیا این امر تاثیری بر بازار تولید و صادرات طلای کشور دارد یا خیر؟ عنوان کرد: این موضوع به بهبود شرایط اقتصاد باز می‌گردد و از همه بخش‌ها تاثیر می‌گیرد. در شرایط موجود به نظر نمی‌رسد که تغییری در صادرات طلای کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: اقتصاد کل دنیا در رکود به سر می برد و کشورهای همجوار و همسایه ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند و آنها هم در رکود اقتصادی به سر می برند، بنابراین تقاضای جهانی برای طلا وجود ندارد، به همین دلیل هم هست که قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش همراه است.

۱۳۹۴/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...