نسخه چاپی

«ترامپ» جذب‌ كننده نیرو برای داعش!

هیلاری كلینتون در مناظره جدید دموكرات‌ها گفت، داعش با نمایش ویدیوهای توهین‌آمیز دونالد ترامپ به اسلام، برای جذب تعداد بیشتر افراطگرایان تروریست استفاده می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: هیلاری کلینتون در مناظره جدید دموکرات‌ها گفت، داعش با نمایش ویدیوهای توهین‌آمیز دونالد ترامپ به اسلام، برای جذب تعداد بیشتر افراطگرایان تروریست استفاده می‌کند.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان مناظره حزبش، رقیب جمهوری‌خواه خود دونالد ترامپ را متهم کرد که بهترین جذب‌کننده برای گروه تروریستی داعش است و گفت که افراطگرایان از ویدیوی سخنان ترامپ برای تحریک نفرت استفاده می‌کنند.

کلینتون گفت: ما همچنین نیاز داریم که اطمینان حاصل کنیم که این پیام‌های واقعا تبعیض‌آمیز که ترامپ به سراسر جهان ارسال می‌کند، به سمت گوش‌های پذیرا نرود. او بهترین جذب‌کننده داعش است. آنها با ویدیوی سخنان دونالد ترامپ که به اسلام و مسلمانان توهین می‌کند، پیش مردم می‌روند تا تروریست‌های بیشتری را جذب کنند.

به گفته این وزیر امور خارجه سابق آمریکا، بهتر است که "به این گونه تعصب‌ها" پاسخی داده نشود.

دونالد ترامپ که میلیاردری جمهوری‌خواه است، بارها اظهاراتی جنجالی درباره مسلمانان در جریان کارزار انتخاباتی خود مطرح کرده است. اوایل این ماه ترامپ از دولت ایالات متحده آمریکا خواست تا ورود تمام مسلمانان را تا زمان تایید یک طرح ضد تروریسمی متوقف کند. این اظهارات با انتقادات گسترده‌ای همراه شد.

ماه نوامبر هم ترامپ در دو اظهارنظر جداگانه گفت که مسلمانان حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 به آمریکا را جشن گرفتند و پیشنهاد داد تا ایالات متحده پایگاه اطلاعاتی اجباری از مسلمانان تهیه کند.

هیلاری کلینتون هم‌چنین در مناظره دموکرات‌ها گفت باید برای قانون خرید و حمل سلاح در آمریکا فکری جدی کرد.

کلینتون که در جریان آخرین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۵ با دو رقیب خود برنی ساندرز و مارتین اومالی از مواضع انتخاباتی خود سخن می‌گفت، تاکید کرد بر خلاف جهموری‌خواهان او مسلح کردن همه مردم را راه مقابله با تروریسم نمی‌داند.

سه داوطلب نامزدی حزب دموکرات بخش مهمی از نظرات خود را متوجه سیاست خارجی کاخ سفید کردند.

هیلاری کلینتون که سکان‌داری وزارت خارجه آمریکا را هم در سابقه خود دارد با اشاره به سوریه و عراق، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را مسبب اصلی شکل‌گیری این بحران دانست و گفت او نباید در آینده سوریه جایی داشته باشد.

اما برنی ساندرز، رقیب اصلی خانم کلینتون، معتقد بود که این بشار اسد نیست که برای آمریکا تهدید محسوب می‌شود بلکه گروه موسوم به داعش است و نابودی داعش باید هدف اصلی کاخ‌سفید قرار گیرد.

ساندرز همچنین با انتقاد از قطر گفت شاید بهتر باشد این کشور به جای اختصاص ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه برای برپایی جام جهانی به فکر برخورد با داعش باشد که در یک قدمی آنها حضور دارد.

مناظره آخر دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۵ با عذرخواهی برنی ساندرز از هیلاری کلینتون آغاز شد.

ساندرز و ستاد انتخاباتی‌اش در روزهای اخیر متهم شده بودند که با هک کردن کامپیوترهای ستاد خانم کلینتون به اطلاعات هواداران او دسترسی پیدا کرده‌اند.

اقدامی که ساندرز علنا بابت آن عذرخواهی کرد. او همچنین از هواداران خودش هم بابت این واقعه عذرخواست و گفت با "خاطی" برخورد شده و از ستاد انتخاباتی او اخراج شده است.

رای‌گیری مقدماتی برای انتخاب نامزد حزب دموکرات در ماه فوریه (دو ماه دیگر) برگزار می‌شود.

خانم کلینتون هم اکنون با اختلاف چشمگیر از دو رقیب خود پیش است و بسیاری او را از هم اکنون کاندیدای اصلی برای جانشینی باراک اوباما در کاخ سفید می‌دانند.

۱۳۹۴/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...