نسخه چاپی

ضربه 660 میلیون پوندی داعش بر گردشگری اروپایی‌

خسارت مالی كه بر اثر حملات تروریستی گروه داعش در شهر پاریس به صنعت گردشگری اروپا وارد شده، حدود 660 میلیون پوند تخمین زده شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا؛ بررسی‌های اخیر نشان داده تاثیر انفجارهای گروه داعش در نقاط مختلف پایتخت فرانسه هنوز از بین نرفته و این حوادث 660 میلیون پوند به بدنه صنعت گردشگری اروپا ضرر رسانده است.

آمار دقیق خسارات حملات تروریستی روز 13 نوامبر داعش، هنوز اعلام نشده اما محاسباتی که تاکنون انجام شده این رقم قابل توجه را نشان می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که درآمد هتل‌ها و رستوران‌های پاریس نسبت به سال گذشته در این دوره زمانی تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است. رزرو پروازها به مقصد پاریس در هفته پس از حملات ترویستی، 27 درصد تنزل پیدا کرد و خسارتی 50 میلیون یورویی را به خط هوایی KLM فرانسه وارد کرد.

به گفته تحلیل‌گران، ‌تاثیرات خسارت‌های وارده به صنعت گردشگری اروپا که ارزشی 500 میلیارد یورویی دارد،‌ بین 800 میلیون تا یک میلیارد یورو برآورد شده است.

به گزارش تلگراف‌، به گفته برگزارکنندگان تورهای اروپایی‌، هنوز هم گردشگران از سفر به فرانسه ترس دارند و استقبال از آن کاهش یافته است.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران گردشگری هم تمرکز خود را به جای کشورهایی چون فرانسه‌، مصر و تونس که اخیرا شاهد نابسامانی و ناامنی بوده‌اند، به سمت کشورهایی چون پرتغال‌، اسپانیا و جزایر قناری سوق داده‌اند.

۱۳۹۴/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...