نسخه چاپی

محبوبیت اولاند در میان فرانسوی‌ها به 30 درصد رسید

به گزارش نما - ایسنا نوشت: محبوبیت مردمی رئیس‌جمهوری فرانسه گرچه پس از حملات مرگبار پاریس اندکی افزایش نشان داده بود، اما با کاهش سه درصدی به 30 درصد در ماه دسامبر رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش محبوبیت فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در پی نتایج ضعیف حزب حاکم سوسیالیست در انتخابات منطقه‌ای این کشور بوده است.

محبوبیت اولاند پس از انتخابات شهرداری‌ها در مارس 2014 هم با کاهش روبرو شد. تنها پس از حملات سیزدهم نوامبر پاریس بود که محبوبیت اولاند حدود هشت درصد افزایش یافت.

مرکز نظرسنجی بی.وی.ای (BVA) گزارش داد: پدیده افزایش و کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری فرانسه پس از حملات ماه ژانویه به هفته‌نامه طنز شارلی ابدو و یک سوپرمارکت یهودیان نمود داشته است.

براساس نتایج این نظرسنجی، نرخ پایین محبوبیت اولاند توانایی وی را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2017 را زیر سوال برده است. در همین بازه زمانی محبوبیت روسای پیشین فرانسه از جمله ژاک شیراک و فرانسوا میتران به ترتیب 61 و 56 درصد بوده است.



براساس این نظرسنجی، محبوبیت مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه در ماه جاری با یک درصد کاهش به 39 درصد رسیده است. در میان شرکت‌کنندگان تنها 27 درصد گمان می‌کنند که سیاست‌های دولت اولاند منصفانه است و 81 درصد معتقدند که روش‌های وی ناکارآمد است.

۱۳۹۴/۹/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...