نسخه چاپی

فتنه 88 براندازی بود نه "كدورت"

عکس خبري -فتنه 88 براندازي بود نه "کدورت"

یك كارشناس سیاسی با تأكید بر اینكه اصلاح‌طلبان باید به‌ خاطر تهمت‌ها و هزینه‌های مالی و جانی كه به نظام وارد كردند از مردم عذرخواهی كنند، گفت: در این صورت است كه آنها می‌توانند به سوی َمردم بازگردند.

به گزارش نما، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سیاسی کشور اظهار داشت: همانطور که دیدیدم انتخابات مجلس نهم بدون حضور اصلاح‌طلبان برگزار شد و با وجود آنکه تمام برنامه‌ریزی آنها مبنی بر تحریم و عدم حضور بود اما مردم با اقبال چشمگیری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

* تلاش اصلاح‌طلبان برای کاهش فاصله با مردم

فضائلی با بیان اینکه حضور مردم آنقدر چشمگیر بود که برخی از چهره‌های جریان اصلاح‌طلب ناگزیر شدند برای کاهش فاصله شدید خود با مردم در روستاهای اطراف تهران رأی بدهند افزود:‌ آنها در واقع با این کار می‌خواستند اسم خود را در کنار مردم ثبت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نظام هیچگاه به دنبال حذف جریانات انقلاب و گروه‌هایی که برای تحقق اهداف نظام تلاش کرده‌اند نبوده است مگر آنکه برخی از جریان‌های سیاسی به دلیل فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلابی خودشان حذف شده باشند.

وی با اشاره به فعال بودن بخشی از طیف‌های اصلاح‌طلبی در انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: البته این جریان منحصر به افراد و گروه خاصی نیست و برخی از آنها به عنوان افرادی افراطی و تندرو مقابل نظام قرار گرفته و قصد براندازی داشته‌اند.

* اگر اسم فتنه 88 را کدورت بگذاریم پس معنای براندازی چیست؟

فضائلی تأکید کرد: اتفاق سال 88 مسئله کوچکی نیست که بتوان اسم آن را "کدورت" گذاشت. چرا که در واقع آن فتنه همراهی با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب بود؛ اگر اسم فتنه 88 را کدورت بگذاریم پس معنای براندازی چیست؟

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر فتنه‌گران و طیف افراطی اصلاح‌طلب به حضور در انتخابات و بازگشت به نظام علاقه دارند باید تکلیف خود را با فتنه 88 مشخص کرده‌، فرار رو به جلو نداشته باشند و این موضوع را تحریف نکنند چرا که این کار قطعاً مصداق بی‌صداقتی است.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید ضمن اعتراف به اشتباهات گذشته از مردم به خاطر تهمت‌ها و هزینه‌های مالی و جانی که به نظام وارد کردند از مردم عذرخواهی کنند، گفت: در این صورت است که آنها می‌توانند به سوی َمردم باز گردند.

فضائلی در خصوص اظهارات برخی اصلاح‌طلبان و تلاش آنها برای بازگشت بدون هزینه به نظام خاطرنشان کرد: باید گفت که اظهارات متنوع اصلاح‌طلبان نوعی سناریو است چرا که شاهد هستیم عبدالله نوری اظهاراتی تند، خاتمی سخنانی ملایم و انصاری نیز صحبت‌های خاصی را مطرح می‌کند بنابراین باید آنها را مجموعه‌ای مشترک با مسئله‌ای واحد دانست.

* مسئله مشترک فتنه‌گران

این کارشناس مسائل سیاسی به "مسئله مشترک" این اصلاح‌طلبان اشاره و تصریح کرد: همه آنها متوجه شده‌اند مسیری که می‌رفتند به نفعشان نیست، لذا می‌خواهند خود را از حصر خارج کرده و در عین حال نیز به دنبال این هستند که برای اقدامات اشتباه گذشته خود هزینه‌ای نپردازند و با طلبکاری و گران‌فروشی ادعا کنند که نظام به بازگشت آنها احتیاج دارد.

وی در پایان یادآور شد: مسئولان و مردم قطعاً چنین رفتارهایی از سوی اصلاح‌طلبان را رفتاری صحیح برای بازگشت به عرصه سیاسی نمی‌دانند.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...