نسخه چاپی

دستور افزایش تولید نفت ایران صادر شد

مدیرعامل شركت نفت با تایید سناریوی نهایی افزایش ۵۰۰ هزار بشكه‌ای تولید نفت ایران در دی‌ماه سال‌جاری در نشستی با حضور تمامی مدیران ارشد شركت نفت، دستور اجرای این سناریو را به محض لغو تحریم‌ها صادر كرد.

به گزارش نما،نشست ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با مدیران شرکت‌های بهره بردار نفت و گاز، پایانه‌های نفتی و مدیران ستادی شرکت نفت به منظور بررسی راهکارهای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای افزایش تولید نفت خام ایران برگزار شد.

در این نشست که تمامی اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران هم حضور داشتند، سناریوی نهایی افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران در دوران پساتحریم در قالب دو مرحله ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تدوین و هماهنگی نهایی بین شرکت‌های بهره‌بردار، پایانه نفتی و مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران برای اجرای آن انجام شد.

بر این اساس در این نشست چند ساعته رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تایید سناریوی نهایی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام ایران در دی ماه سال‌جاری، دستور این برنامه افزایش تولید نفت را صادر کرده است.

یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران مسیرهای انتقال و ذخیره سازی طلای سیاه است که با توجه به بهره برداری از ۶ مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام در پایانه خارگ و منطقه غرب کارون، به نظر می رسد برای این افزایش تولید نفت تمامی شرایط از نظر فنی و عملیاتی فراهم شده است.

در نشست ویژه بررسی سناریوی نهایی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام ایران، علاوه بر مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت نفت، مدیران عامل شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، فلات قاره، پایانه‌های نفتی، امور بین‌الملل شرکت نفت، مدیریت برنامه‌ریزی و برخی از مدیران ستادی حضور داشته اند.

اظهار نظر مدیران درباره سناریوی افزایش تولید نفت

رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت هفته جاری با بیان اینکه تا چند روز آینده با لغو تحریم‌ها در مرحله اول روزانه ۵۰۰ هزار بشکه تولید نفت ایران افزوده می شود، گفته است: با وجود کاهش قیمت نفت اما ایران تولید نفت خود در دوران پسا تحریم را افزایش می دهد.

محسن دهانزاده یکی از مدیران ارشد در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم دذر پاسخ به مهر تاکید کرده است. در صورت لغو تحریم‌ها، تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب ایران در مدت زمان یک روز ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی هم با اشاره به آماده سازی تمامی تاسیسات، اسکله و مخازن ذخیره سازی نفت در پایانه خارگ، اعلام کرده است: هم اکنون ظرفیتی بریا صادرات روزانه ۶ میلیون بشکه نفت در پایانه خارگ فراهم شده است.

سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت هم با اشاره به مذاکره و توافق با تمامی مشتریان سنتی نفت ایران در آسیا، اروپا و آفریقای جنوبی، یادشده است: در مرحله اول هیچ گونه نگرانی بابت فروشو صادرات ۵۰۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت ایران در پسا تحریم وجود ندارد.

این در حالی است که پیشتر علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه از ایران به عنوان بزرگترین دارنده ناوگان حمل نفت جهان است و گفته است: محدودیتی برای انتقال نفت ایران در دوران پسا تحریم به بازارهای آسیایی و اروپایی از نظر ظرفیت حمل ناوگان کشتی‌های نفتکش وجود ندارد.

۱۳۹۴/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...