نسخه چاپی

یارانه مسكن مهر ۲ برابر می‌شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر اعلام كرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده اعتبار یارانه مسكن مهر را ۲ برابر سال‌جاری در نظر گرفت.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو» احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه یارانه مسکن مهر در بودجه سال آینده دوبرابر اعتبار سال ۹۴ می‌شود، گفت: امسال مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی، روبنایی، آماده سازی معابر، پرداخت عوارض ساختمانی و دیگر موارد مورد نیاز برای مسکن مهر اختصاص یافت.



وی با بیان اینکه این کمک‌ها به عنوان یارانه در اختیار مسکن مهر قرار می گیرد، افزود: دولت هم شب گذشته مصوبه ای را مبنی بر افزایش دوبرابری یارانه مسکن مهر داشت که براین اساس، در سال آینده مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به مسکن مهر اختصاص می یابد تا برای هزینه های خدمات روبنایی و زیربنایی استفاده شود.



قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه دولت تاکنون مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان به مسکن مهر کمک کرده است، اظهار داشت: این رقم‌ها برای مصارفی به جز ساخت مسکن مهر استفاده می شود، زیرا ساخت این واحدها از محل آورده مردم و تسهیلات بانکی است.



مهرآبادی ادامه داد: دولت کمک‌های خود را در بودجه ۹۵ دوبرابر کرده است که این می‌تواند کمک بسیار خوبی به مسکن مهر باشد و بخش زیادی از هزینه های خدمات روبنایی و زیربنایی را تامین کند، البته در ابتدا مطرح شده بود که این خدمات هم از محل آورده مردم باشد اما از آنجایی که متقاضیان مسکن مهر توانایی مالی زیادی ندارند، دولت هم در این موضوع به متقاضیان کمک می‌کند.



وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان هم بابت مابه التفاوت سود تسهیلات مسکن مهر از سوی دولت پرداخت شده است، اظهار داشت: رقم تسهیلات مسکن مهر ۴۵ هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری مسکن مهر بوده اما ما به رقم ۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داشتیم که این رقم هم در شورای پول و اعتبار تصویب شده است.



قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری بانک تامین و قرار شده است که مابقی تا رقم ۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل وصول اقساط مسکن مهر باشد که ما از این محل وام مسکن مهر را از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.



علاوه بر مصوبه اخیر، هیات وزیران در جلسه هجدهم آذرماه امسال به پیشنهادی که وزارت راه و شهرسازی هفدهم مردادماه امسال به استناد ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ارائه کرده بود، اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات قانون بودجه امسال با عنوان تخفیف عوارض پروانه، حمایت‌های مالی، تراکم و ایجاد تاسیسات عمومی مسکن مهر را تصویب کرد.

۱۳۹۴/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...