نسخه چاپی

دولت و مردم اسرائیل، دوست تركیه هستند

سخنگوی حزب حاكم تركیه در صحبت های اخیر خود، از اشغالگران صهیونیست به عنوان دوستان تركیه یاد می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سخنگوی رییس حزب عدالت‌وتوسعه ترکیه به‌تازگی با اشاره به اخبار توافق عادی‌سازی روابط میان آنکارا و رژیم‌صهیونیستی، از دوستی ترکیه با اشغالگران صهیونیست سخن به میان آورده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «حریت» ترکیه و همچنین خبرگزاری آناتولی، «عُمر چلیک» معاون و سخنگوی حزب حاکم ترکیه، دیروز (یکشنبه) در یک نشست خبری، از ماهیت دوستانۀ روابط میان ترکیه و آنچه دولت و مردم اسرائیل خوانده، صحبت کرده است.

مقامات ترکیه اخیراً در جلسه‌ای که با اشغالگران صهیونیست در کشور سوییس برگزار کرده بودند، دستیابی به تفاهم مشترک درخصوص روند عادی‌سازی روابط میان آنکارا-تل‌‌آویو را اعلام کردند. نشست دوجانبۀ مذکور در سطح عالی انجام شد.

در عین حال، چلیک ضمن اشاره به عدم امضای توافقنامۀ نهایی میان دو طرف، اعلام کرد تلاش‌ها برای آماده‌سازی پیش‌نویس مقدماتی در این خصوص، همچنان ادامه دارد است.

به نوشته خبرگزاری دولتی «آناتولی» ترکیه، عمر چلیک در ادامه گفت: «یقیناً دولت و مردم اسرائیل، دوست ترکیه هستند. انتقاد ما تا امروز معطوف به رفتارهای افراطی و غیرمشروع دولت اسرائیل بوده است. در این خصوص، باید به حمله به "کاروان کمک‌رسانی به غزه" [در سال 2010] اشاره کنم که سبب چرخش در روابط شد.»

روزنامه حریت به نقل از یک مقام ارشد ترکیه، که مایل به افشای نامش نبود، اضافه می‌کند که ترکیه و رژیم صهیونیستی به چهارچوب نهایی برای توافق عادی‌سازی روابط نزدیک شده‌اند و پیشرفت‌های مثبت و محسوسی تاکنون حاصل شده است.

پیشتر، برخی منابع خبری ازجمله روزنامه «هابرتُرک» ترکیه و همچنین وبگاه خبری-تحلیلی «نچرال گاز اروپا» کانادا از توافق قریب‌الوقوع میان ترکیه و اشغالگران صهیونیست برای احداث خط لوله انتقال گازِ اراضی اشغالیِ فلسطین به شهر بندری «مِرسین» در ترکیه خبر داده بودند. به گفته رسانه‌های مذکور، انتظار می‌رود خبر مورد‌اشاره در بهار سال 2016 بطور رسمی اعلام شود.

۱۳۹۴/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...