نسخه چاپی

پیشروی ارتش عراق در رمادی

ارتش عراق در ادامه عملیات خود برای بازپس‌گیری شهر رمادی تاكید كرد كه به پیشروی‌های چشمگیری دست یافته و اكنون كمتر از 400 عضو داعش در این شهر باقی مانده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: ارتش عراق در ادامه عملیات خود برای بازپس‌گیری شهر رمادی تاکید کرد که به پیشروی‌های چشمگیری دست یافته و اکنون کمتر از 400 عضو داعش در این شهر باقی مانده‌اند.

مسئولان ارتش عراق می‌گویند که در عملیات خود برای بازپس‌گیری رمادی مرکز، استان الانبار در 24 ساعت گذشته به پیشروی‌های چشمگیری دست یافتند و تنها نقطه مقاومت باقیمانده برای داعش مناطق شرقی این شهر است.

صباح نعمان، سخنگوی نیروهای عراقی گفت: نیروهای دولتی توانسته‌اند از رود فرات در شمال شهر عبور کنند و وارد مناطق تحت کنترل داعش در ساحل جنوبی رود شوند.

وی گفت: مهمترین مشکل در شهر رمادی اکنون وجود تک تیراندازهای داعش و بمب‌های کار گذاشته شده در مناطق مختلف شهر است.

بنابر گفته این سخنگوی نیروهای عراقی، در عملیات بازپس گیری رمادی نیروهای شبه نظامی متشکل از بسیج مردمی و دیگر نیروهای غیررسمی مشارکت ندارند و تنها ارتش و ارگان‌های نظامی-امنیتی دولتی با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش و نیروی هوایی عراق به انجام عملیات می‌پردازند.

وی گفت: اکنون در شهر رمادی کمتر از 400 شبه نظامی داعش حضور دارند و تلاش برای از میان برداشتن آنها ادامه دارد.

استیو وارن، سخنگوی ارتش آمریکا نیز با تایید این اظهارات مسئولان نظامی عراق، گفت: بنابر برآوردهای ارتش آمریکا بین 250 تات 350 شبه نظامی داعش هنوز در داخل رمادی باقی مانده‌اند و چند صد تن از آنها نیز در حومه شمالی و غربی شهر موضع گرفته‌اند.

وی گفت: به اعتقاد من بازپس‌گیری رمادی حتمی است اما برای خاتمه دادن به کار نبرد سختی در پیش داریم که ممکن است به طول بیانجامد.

سخنگوی ارتش آمریکا گفت، به بروشورهای تبلیغاتی دست یافته‌اند که حاکی از آن است که داعش به نیروهای خود دستور داده تا با پوشیدن لباس نظامیان عراقی و انجام عملیات فریب سعی در وارد آوردن تلفات به نیروهای دولتی کنند.

وارن تاکید کرد که داعش به اعضای خود دستور داده تا درگیری‌های رمادی را قومی و طایفه‌ای جلوه دهند و از درگیری‌های جاری به نفع این ادعا تصویر تهیه کنند تا با آن مردم سنی الانبار را با خود همراه سازند.

در بعد انسانی نیز گفته می‌شود بین چهار تا 10 هزار ساکن شهر رمادی در داخل شهر محاصره شده‌اند و امکان ترک مناطق درگیری برای آنها فراهم نیست.

پیشتر مسئولان عراقی گفته بودند که راه‌هایی برای خروج امن غیرنظامیان از رمادی فراهم شده است اما مسئولان ائتلاف بین المللی علیه داعش تاکید دارند که این امکان برای همه ساکنان رمادی فراهم نیست و آنها تنها شاهد فرار چند گروه کوچک از شهر بوده‌اند.

شهر رمادی، مرکز بزرگترین استان عراق در مه سال جاری میلادی به دست داعش افتاد که ضربه سنگینی برای ارتش و نیروهای مسلح عراق محسوب می‌شد.

نیروهای مسلح عراق سعی دارند با باز پس‌گیری این شهر علاوه بر وارد آوردن ضربه روحی به داعش شرایط را برای بازپس گیری موصل، بزرگترین شهری که داعش تاکنون توانسته آن را تصرف کند فرام سازند.

۱۳۹۴/۱۰/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...