نسخه چاپی

آمادگی 50 هزار نیروی یمنی برای حمله به عربستان

یك منبع نظامی یمن تأكید كرد كه 50 هزار نیروی این كشور، آماده حمله به مواضع عربستان و آزاد سازی بزرگترین شهرها در منطقه جیزان و عسیر این كشور در چارچوب مرحله اول گزینه‌های استراتژیك هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حالی که نیروهای مشترک یمنی در پاسخ به تجاوزات عربستان سعودی، با شلیک یک موشک بالستیک دیگر از نوع قاهر، پایگاه نظامی الفیصل واقع در خمیس مشیط در منطقه عسیر در جنوب عربستان را هدف قرار داده اند، یک منبع نظامی یمن تأکید کرد 50 هزار نیروی این کشور، آماده حمله به مواضع عربستانی و آزاد سازی بزرگترین شهرها در منطقه جیزان و عسیر این کشور در چارچوب مرحله اول گزینه های استراتژیک هستند.

در همین حال، نیروهای مشترک یمنی به عملیاتشان برای پاسخ به تجاوزات دشمنان در چند جبهه ادامه می دهند. نیروی موشکی یمن، با شلیک یک فروند موشک بالستیک از نوع قاهر 1، پایگاه هوایی الفیصل را در منطقه العسیر هدف قرار داد. یک منبع نظامی تأکید کرد: این موشک کاملا به هدف اصابت کرد.

به گزارش العالم،‌ در تحولی دیگر، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی اقدام به ورود به خاک عربستان در منطقه الحرث از توابع استان جیزان کردند و توانستند چند مرکز نظامی را به کنترل خود درآورده و انبارهای سلاح را نابود نمایند.

در منطقه الرمضه واقع در جیزان نیز، نیروهای مشترک یمنی، یک انبار سلاح را منهدم کردند و چند دستگاه خودروی نظامی عربستانی را نیز به آتش کشیدند.

نیروهای ارتش طی عملیات دیگری محل تجمع مزدوران عربستان در شهر ذباب واقع در استان تعز یمن را هدف قرار دادند که در نتیجه آن، شماری از این مزدوران عربستان به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

از جمله کشته های این عملیات یک مزدور به نام "الیخاندرو تورینوس" می باشد که عضو گروه بلک واتر وابسته به ارتش امارات بود. همچنین یک سروان نیروی دریایی انگلیس به نام "ویلیام کاسیل" نیز در این عملیات به هلاکت رسید.

در استان تعز نیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، ارتفاعات جباة در منطقه المسراخ را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند. همچنین ارتش یمن، شماری از مزدوران در درگیری های ارتفاعات شوکه به هلاکت رساند و شماری را نیز به اسارت گرفت.

در استان الجوف نیز نیروهای مشترک ارتش و کمیته های مردمی یمن، حمله مزدوران به منطقه الغیل را ناکام گذاشتند و موقعیت های نظامی اشغال شده از سوی مزدوران وابسته به عربستان و عبد ربه منصور هادی را بازپس گرفتند.

همچنین درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با مزدوران عبد ربه منصور هادی و عربستان در اردوگاه نظامی "اللبنات" درگرفت که در نتیجه آن، نیروهای یمنی چهار موقعیت واقع در اطراف این اردوگاه را بازپس گرفتند.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد 50 هزار نیروی یمنی آماده حمله مواضع عربستانی و آزاد سازی شهرهای بزرگ در منطقه جیزان و عسیر تا ریاض هستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: شکستن خطوط دفاعی متجاوزان و مزدوران تنها یکی از مراحل مقدماتی اولین مرحله از گزینه های استراتژیک است.

۱۳۹۴/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...