نسخه چاپی

هواپیمای مسافربری روسیه با ماده منفجره «سی‌4» سرنگون شده است

منابع روسی می‌گویند تروریست‌ها از ماده منفجره سی‌4 برای سرنگون كردن یك فروند هواپیمای مسافربری این كشور در ۲ ماه گذشته استفاده كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حمله تروریستی 31 اکتبر به هواپیمای مسافربری روسیه، با استفاده از ماده منفجره سی‌4 صورت گرفته است.

ماده «سی‌4»، جزء مواد منفجره بسیار قدرتمند است که تروریست‌ها با کار گذاشتن قوطی نوشیدنی حاوی آن در ایرباس A321 متعلق به خطوط هوایی روسیه، تمامی 224 مسافر آن را کشتند.

این خبر را یک منبع آگاه روز جمعه به روزنامه روسی «کامرسنت» گفته است. بخش انگلیسی خبرگزاری اسپوتنیک هم این خبر را از قول «کامرسنت» گزارش داده است.

این منبع آگاه گفت: «سرویس‌های ویژه روسیه به این نتیجه رسیده‌اند که این بمب دست‌ساز ممکن است با استفاده از ماده انفجاری پلاستیکی "سی4"، ساخته شده باشد؛ ماده‌ای که طراحی آن در آمریکا صورت گرفته اما در حال حاضر در کشورهای زیادی آن را تولید می‌کنند.»

منبع مورد استناد کامرسنت گفته این یافته، فهرست مجرمان دخیل در این جنایت را گسترده‌تر کرده و باعث می‌شود جستجو برای یافتن عوامل این اقدام تروریستی پیچیده‌تر شود.

خبرگزاری اسپوتنیک، چنانکه پیشتر هم اشاره شده بود می‌نویسد این بمب‌ دست‌ساز احتمالاً زیر یکی از صندلی‌ها مسافران، در نزدیکی یکی از پنجره‌های هواپیما کار گذاشته شده است.

۱۳۹۴/۱۰/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...