نسخه چاپی

نرخ تورم سالانه در ایران

رئیس مركز آمار ایران گفت: برابر اسناد و معیارهای معتبر علمی نرخ تورم سالانه كشور 12 و 6 دهم درصد است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رئیس مرکز آمار ایران گفت: برابر اسناد و معیارهای معتبر علمی نرخ تورم سالانه کشور 12 و 6 دهم درصد است.

عادل آذر اظهار کرد: برای دستیابی به میزان دقیق تورم باید تعداد 600 هزار نمونه توسط کارشناسان و ماموران آموزش دیده سازمان آمار بر روی 365 قلم کالای مختلف در تمام نقاط شهری و روستایی انجام شود و پس از پایش های دقیق فنی نتیجه این فرآیند به اطلاع عموم مردم برسد.

وی مرکز آمار را تنها مرجع قانونی اعلام هرگونه آمار و اطلاعات آماری در کشور دانست و افزود: براساس داده ها و شاخص های آمار ایران هم اکنون نرح تورم نقطه به نفطه در کشور 9/9 درصد است.

آذر به نقش سازنده آمار در توسعه جامعه و قدرت برنامه ریزان کلان کشوری اشاره کرد و یادآور شد: بودجه سال آینده کشور نسبت به بودجه امسال به میزان پنج درصد رشد دارد.

وی سپس با اشاره به خیانت استکبار جهانی با همکاری عربستان سعودی در کاهش بی سابقه قیمت نفت گفت: برنامه توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور توسط دولت دهم طراحی شد و سه سال پایانی آن توسط دولت تدبیر و امید اجرا شده است که بدون شک با تدوین و اجرای برنامه ششم توسعه توسط دولت شاهد رشد شاخص های اقتصادی خواهیم بود.

رئیس مرکز آمار ایران اجرای برجام را گامی مثبت خواند و تاکید کرد: تعامل با جامعه جهانی و بکارگیری سرمایه های خارجی، شاخص های توسعه متوازن را در ایران ارتقا می دهد.

آذر از تعیین 35 تا 40 دلار برای قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: افزایش تولید روزانه نفت تا دو میلیون و 500 هزار بشکه در بودجه سال 95 توسط دولت پیش بینی شده است.

۱۳۹۴/۱۰/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...