نسخه چاپی

سد استراتژیك روی فرات از كنترل داعش خارج شد

تصرف سد تشرین كمك خواهد كرد كه ارتباط پایگاه های این تروریست‌ها در شمال حلب با سرزمین های شرق رود فرات، و شهرهایی نظیر رقه، قطع شود.

به گزارش نما، ائتلافی از نیروهای کرد و عرب با نام "اتحاد سوریه دموکراتیک" اعلام کرده که یک سد استراتژیک روی رودخانه فرات را از داعش پس گرفته است.



به گفته یکی از سخنگویان این ائتلاف، "اتحاد سوریه دموکراتیک" که از حمایت آمریکا برخوردار است، روز شنبه با تسخیر این سد، یکی از اصلی مسیرهای انتقال محموله های این گروه را در طول رود فرات قطع کرده است.



به گفته او، تصرف سد تشرین کمک خواهد کرد که ارتباط پایگاه های این تروریست‌ها در شمال حلب با سرزمین های شرق رود فرات، و شهرهایی نظیر رقه، قطع شود.



بی بی سی نوشته است: بمباران های هوایی سنگین از سوی ائتلافی به رهبری آمریکا از چهار روز گذشته، به پیشروی‌های سریعی علیه نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی [تروریست‌های داعش] منجر شده است.



از سویی دیگر نیروهای عراقی نیز اعلام کردند که در نبرد با داعش در رمادی در حال پیشروی به سوی قلب این شهر هستند و تلاش می‌کنند آخرین منطقه آن را که هنوز در اختیار داعش است پس بگیرند. (داعش عقب‌نشینی کرد)



به گزارش بی بی سی، این عملیات که از روز سه ‌شنبه گذشته (۱۵ دسامبر) آغاز شده، در روزهای اخیر با مقاومت شدید نیروهای باقی‌مانده داعش و تله‌های انفجاری این گروه به کندی پیش می‌رود. عملیات انتحاری و تک‌تیراندازهای داعش هم از دیگر موانع پیشروی نیروهای دولتی عراق است.



داعش هنوز مناطق وسیعی را در عراق و سوریه تحت کنترل دارد و گروه‌هایی هم در کشورهای دیگر، از جمله افغانستان، مصر و لیبی خود را وابسته به داعش معرفی می‌کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...