نسخه چاپی

چرا تبریز شهر نمونه گردشگری 2018 شد؟

معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری كشورهای اسلامی در سال ٢٠١٨ یك اتفاق بزرگ است و باید از این فرصت مطلوب دستاوردهای پرشماری برای گردشگری كشور حاصل شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ٢٠١٨ یک اتفاق بزرگ است و باید از این فرصت مطلوب دستاوردهای پرشماری برای گردشگری کشور حاصل شود.

اسدالله درویش امیری درنشست خبری "انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال ٢٠١٨" گفت: در نهمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در نامیبیا علاوه بر انتخاب تبریز برای سال ٢٠١٨، شهر مدینه عربستان نیز برای سال ٢٠١٧ انتخاب شد.

او تأكيد کرد: شهرهای تالینگ مالزی، پالقا و سیلد بنگلادش، ماردینگ ترکیه و مدینه از جمله رقباي شهر تبريز بودند که از میان ٩ رأي این شهر با ٧ رای انتخاب شد.

معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در هشتمین نشست اجلاس گردشگری کشورهای اسلامی مقرر شد کارگروه چهارمین نمایشگاه گردشگری کشورهای اسلامی در مصر و ایران در سال ٢٠١٧ و ٢٠١٨ برگزار شود، با توجه به اینکه دو مصوبه دیگر نیز از دیگر دستاوردهای این اجلاس برای جمهوری اسلامی ایران بود.

او درباره ٢ مصوبه گفت: قرار است برای اولین بار ایران وب سایت شبکه آنلاین آموزش گردشگری را برای کشورهای اسلامی راه اندازی کند و همایش فرصت های سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در زمینه گردشگری در سال ٢٠١٦ با همکاری ایران و بنگلادش برگزار شود.

درويش اميري گفت: دلایل انتخاب شهر تبریز داشتن مناطق مختلف گردشگری نمونه، داشتن ١٧ موزه، طبیعت و شرایط اقلیمی مناسب، داشتن ١٧ مرکز اقامتی قابل قبول در سطح جهانی، وجود ده ها کنسولگری کشورهای جهانی در این شهر و قدمت تاريخي، مشاهیر و تاریخ تمدن این شهر است. بسیاری از گردشگران حرفه ای دنیا قابلیت های این شهر را می شناسند.

معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی افزود: رشد گردشگری داخلی تبریز در سال گذشته ٢٥ درصد و رشد گردشگری خارجی به این شهر ٣٥ درصد است. همچنين ورود گردشگران خارجي در سال هاي ٩١ و ٩٢ به ترتيب حدود ٤٦١ و ٦٧٠ هزارنفر بود.

او گفت: سازمان همکاری کشورهای اسلامی تحت عنوان OIC دارای ٥٧ عضو است که این دوره اجلاس به ریاست عبدالرحمان از عربستان برگزار شد و هر ٢ سال یکبار در یکی از کشورهای عضو تشکیل می شود.

درويش اميري گفت: اين اجلاس هرسال در يك كشور برگزار مي شود، احتمال دارد دور بعدي در ايران برگزار شود.

او همچنین گفت: طرح حمايت از هنرمندان صنايع دستي با موضوع بيمه و صادرات در كميسيون هاي فرعي و اصلي مجلس در حال رسيدگي است. همچنين با طرح مورد بررسي در كميسيون فرهنگي، بهداشت و عمران موافق شده است. علاوه بر اين طرح حمايت از احيا و مرمت بافت هاي تاريخي و فرهنگي در كميسيون هاي مربوطه بررسي شده است و براي اينكه در اوليت دستور مجلس قرار گيرد بايد امضاي ١٥ نماينده جمع شود.

معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: اين انتخاب بر اساس استانداردهاي سازمان همكاري كشورهاي اسلامي انجام شده و پيش از اين فرم هايي را به استان ها فرستاديم و در سازمان پس از بررسي شاخص ها يزد و تبريز انتخاب شدند.

درويش اميري درباره انتخاب نشدن يزد گفت: هرسال يك شهر از يك كشور انتخاب مي شود، براساس استاندارد سازمان همكاري كشورهاي اسلامي نمي توان از يك كشور براي دوسال پي در پي يك شهر را انتخاب كرد.

۱۳۹۴/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...