نسخه چاپی

آمار كشته ها و زندانیان داعش درعملیات ریاض

یك منبع امنیتی استان كركوك اسامی سركردگان داعش كه در عملیات هلی برد ریاض كشته یا بازداشت شده بودند ،را اعلام كرد

به گزارش نما،یک منبع امنیتی استان کرکوک تاکید کرد: شمار کسانی که در این عملیات کشته یا بازداشت شدند به 21 نفر است.

عملیات هلی برد نیروهای ویژه امریکا و نیروهای مبارزه با تروریسم وابسته به شورای امنیتی کردستان عراق در منطقه ریاض از توابع شهرستان الحویجه واقع در کرکوک ،" دادگاه شرعی " داعش در ریاض و ساختمان های کشاورزی در منطقه را هدف قرار داد.

تارنمای " سومریه " نیوز به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش کرد که، " حسین عمیر العسافی " و " ابراهیم سلاب البطوشی " دو نفر از مهم ترین عناصرو سرکردگان برجسته داعش در این عملیات کشته شد.

"حسین عمیر العسافی " مغز متفکر جذب نیروهای انتحاری عرب و خارجی ، بخصوص سعودی ها و یکی از برجسته ترین سرکردگان داعش بود .وی پس از سال 2003 تا 2010 فرمانده الجیش الاسلام در مناطق جنوبی و غربی کرکوک بود و سپس تا تسلط داعش بر الحویجه و مناطق اطراف آن فرمانده انصار السنه شد؛ اما درنهایت با داعش بیعت کرد و مسئولیت ناحیه امنیتی ریاض را بر عهده گرفت.

ابراهیم سلاب البطوشی نیز در عملیات ربودن و جذب انتحاریها تخصص دارد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه ، درگیریهای خشونت آمیزی میان دو طرف رخ داد که به کشته شدن شماری از عناصر داعش و بازداشت گروه دیگری منجر شد، گفت :اطلاعات بیانگر این است که این عملیات به کشته شدن 12 تروریست و بازداشت 9 نفر دیگر منجر شد. بیشتر کشته ها از زندانیان سابق نیروهای آمریکایی و دولت عراق بودند.

مخفیگاه داعش منزلی متعلق به "ابراهیم العلو اللهیبی " بود که بمباران و پس از عملیات با خاک یکسان شد.

این منبع افزود: اطلاعاتی درباره آزادی اسرای پیشمرگه وجود ندارد.

یک منبع امنیتی استان کرکوک نیز گفت: نیروهای ویژه مشترک ، عملایت هلی برد را در دادگاه گروه داعش و مقر این گروه در منطقه ریاض در جنوب غربی کرکوک انجام دادند که طی آن به اسناد مهمی دست یافته و شماری از عناصر این گروه را بازداشت کردند.

۱۳۹۴/۱۰/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...