نسخه چاپی

فرانسه خواستار سخت گیری اتحادیه اروپا در مورد گذرنامه های جعلی سوری شد

فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته است فرآیند ردیابی گذرنامه های جعلی سوری را كه مورد استفاده افرادبرای ورود به اروپا قرار می گیرد، بهبود بخشد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،خبرگزاری رویترز از پاریس ، این درخواست پس از آن عنوان شده است که تحقیقات نشان داد بمب گذاران انتحاری در حملات 13 نوامبر در پاریس از چنین گذرنامه هایی استفاده کرده اند.
برنارد کازنوو وزیر کشور فرانسه در نامه ای به کمیسیون اروپا تقاضا کرده است با بهبود کیفیت تجهیزات مورد استفاده برای بررسی اوراق مسافرتی در مرزهای خارجی خود بویژه یونان و ایتالیا ، تدابیر امنیتی را تشدید کند.
وی در نامه ای که متن آن توسط رویترز رویت شد، گفت : گذرنامه های خالی و نوشته نشده ای در حال انتشار است که از تاسیسات اداری در مناطق تحت اداره داعش به سرقت رفته است. وقتی که هویت کسی به این گذرنامه های افزوده شود آنگاه ردیابی آنها بسیار سخت خواهد بود.
وی نوشت : بررسی اوراق مسافرتی ارائه شده توسط پناهندگان در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا بسیار حائز اهمیت بوده و در عین حال یک مسئله نگران کننده است.
به گفته کازنوو، دو بمب گذار انتحاری که در حملات ماه نوامبر مواد منفجره خود را در خارج ورزشگاه استاد دو فرانس منفجر ساختند دارای گذرنامه های جعلی سوری بودند که آنها هنگام ورود به اتحادیه اروپا در سوم اکتبر در یونان نشان دادند.
حملات پاریس 130 کشته برجای گذاشت
وی افزود : این حملات ' متاسفانه نشان داد که برخی از تروریست ها قصد داشتند وارد کشورهایمان شده و با پیوستن به جریان مهاجران و پناهندگان اقدامات تبهکارانه انجام دهند. '
یک منبع وزارت کشور فرانسه، ابراز امیدواری کرد که پیشنهادهای کازونوو در نشست ماه آینده وزیران دادگستری و کشور اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

۱۳۹۴/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...