نسخه چاپی

انتقاد از نگهداری زنان معتاد در كمپ شفق

اوایل آذر ماه سال جاری عملیات جذب و انتقال زنان معتاد متجاهر شهر تهران به مركز شفق بنابر دستور استاندار، موافقت دادستان تهران و توسط نیروی انتظامی در منطقه هرندی آغاز شد؛ حال آنكه معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور معتقد است این اقدام نمی‌تواند به حل ریشه‌ای این معضل كمك كند.

به گزارش نما به نقل از اعتماد: اوايل آذر ماه سال جاري عمليات جذب و انتقال زنان معتاد متجاهر شهر تهران به مركز شفق بنابر دستور استاندار، موافقت دادستان تهران و توسط نيروي انتظامي در منطقه هرندي آغاز شد؛ حال آنكه معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور معتقد است اين اقدام نمي‌تواند به حل ريشه‌اي اين معضل كمك كند.

حبيب‌الله مسعودي فريد، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: انتقال زنان معتاد پايتخت به كمپ شفق شايد شكل ظاهري منطقه هرندي را سامان دهد اما اين معضل به‌طور ريشه‌اي در منطقه حل نخواهد شد. جمع‌آوري اين زنان و انتقال موقت آنها به يك مركز ممكن است در يك مدل شكلي موثر بوده و فضاي شهري را سامان دهد كه البته اين مساله براي زيباسازي شهري اهميتي بسيار زيادي دارد؛ اما اين اقدام روش صحيحي براي ريشه‌كني و مديريت مساله نيست.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در ادامه ضمن تاكيد برآنكه براي حل معضلات و مشكلاتي چون اعتياد بايد برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت داشته باشيم، ادامه داد: اقدامات ضربتي در حوزه آسيب‌ها مشكلي را حل نخواهد كرد. وي به انتقال اين افراد به ساير استان‌هاي كشور تاكيد و اظهار كرد: تنها تعدادي از اين افراد اصالتا تهراني هستند اين در حالي است كه اكثر آنها از ساير شهرهاي كشور به تهران مهاجرت كرده‌اند؛ پس قاعدتا بايد سازوكارهايي در استان‌هاي مبدا آنها در نظر گرفته شود تا اين افراد به آن استان‌ها منتقل شده و در آنجا خدمات مختلف رفاهي و درماني و... را دريافت كنند.

اگر استان‌هاي مبدا هريك از اين افراد مشخص و آنها را به همان استان‌ها منتقل كنند قطعا فشار كمتري به سيستم خواهد آمد، زيرا اين بديهي است كه ساماندهي ١٠ الي ٣٠ زن در يك استان بسيار راحت‌تر از نگهداري ٥٠٠ زن در يك مركز است. در ميان ٤٥٠ تا ٥٠٠ نفر زن معتاد شناسايي و منتقل شده به كمپ شفق حتي اگر ٢٠٠ نفر هم تهراني باشند، اجتماع آنها در يك مركز به هيچ‌وجه توصيه نمي‌شود بلكه بايد آنها را در گروه‌هاي حداكثر ٣٠الي ٤٠ نفره دسته‌بندي و با افتتاح ٦ الي ٧ مركز در تهران، آنها را در آن مراكز نگهداري و ساماندهي كرد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...