نسخه چاپی

عقب‌نشینی نظامیان عربستان و القاعده از «جبل صبر»

به دنبال پیشروی نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله در منطقه راهبردی «جبل صبر» در استان تعز، نظامیان عربستانی و عناصر تكفیری القاعده مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس در صنعا، جدیدترین گزارش‌های میدانی از جبهه عملیاتی استان «تعز» از پیشروی چشمگیر و گسترده نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن در منطقه راهبردی «جبل صبر» حکایت دارد.

منطقه کوهستانی الحده و اشقب و العروس که جبل صبر بلندترین کوه آن به شمار می‌آید، از توابع استان تعز به شمار می‌آید و به مناطق مسکونی به وسعت ده‌ها کیلومتر اشراف دارد که پس از بیرون راندن متجاوزان عربستانی و عناصر تکفیری القاعده، هم اکنون در کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.

نیروهای متجاوز عربستانی و هم پیمانان آنها و همچنین عناصر تکفیری القاعده پیش از عقب رانده شدن از این مناطق به عنوان پایگاه‌ها و مواضعی برای حضور نظامی خود استفاده می‌کردند و نیروی هوایی عربستان سعودی با هدف پشتیبانی از نظامیان خود و ارسال کمک‌های نظامی و لجستیکی به آنها، به صورت مستمر در آسمان تعز پرواز داشتند.

نبردها برای آزادسازی این مناطق از چندین محور آغاز شد و به دلیل عدم ایستادگی و مقاومت متجاوزان در برابر نیروهای یمنی پس از تحمل خسارات سنگین نظامی و تلفات جانی، مجبور به عقب نشینی از این مناطق شدند.

در این راستا، نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن هر از چندگاهی اقدام به پاکسازی این مناطق از باقی مانده نظامیان متجاوز و تروریست‌های القاعده می‌کنند و کنترل مابقی نقاط در این مناطق از کوه حده تا سلسله کوه‌ها و تپه‌های الشقب را در دست گیرند و به این ترتیب زمینه آزادسازی کامل کوه العروس و مناطق اطراف آن را فراهم کنند.

به این ترتیب نیروهای یمنی هر روز پیشروی و اهداف جدیدی را در این منطقه را محقق می‌کنند که رهاورد آن بیرون راندن نظامیان متجاوز عربستانی و هم پیمانان آنها و همچنین عناصر تکفیری القاعده است.

جنگنده‌های عربستانی دو استان صعده و صنعا را بمباران کردند

از سوی دیگر، منابع محلی یمنی اعلام کردند، جنگنده‌های عربستانی مناطقی را در دو استان صنعا و صعده از جمله مقر نمایشگاه‌های «اکسپو» و پایگاه نظامی «الدیلمی» ارتش یمن و دانشکده پلی تکنیک منطقه بنی مصر را بمباران کردند

اما در استان صعده شاهدان از کشته شدن یک کودک در اثر حملات هوایی عربستان که خانه‌های مسکونی منطقه «الخوالد» در منطقه «ساقین» و منطقه «الطلح» را هدف گرفته بود، خبر دادند.

انهدام دو دستگاه زره پوش بردلی و انهدام انبار تسلیحانی در جیزان

از جهت دیگر، یگان موشکی ارتش یمن شماری از مواضع و پایگاه‌های نظامی عربستان در مناطق مختلف جیزان را گلوله باران کردند. یک منبع میدانی یمنی در این خصوص توضیح داد که نیروهای یمنی مواضع شعب الدهمی و الغرف و الحمر و المعزاب و السرداح و یک نقطه نظامی در وادی المعین را موشک باران کردند.

این منبع میدانی یمنی تاکید کرد که در حملات موشکی نیروهای یمنی علیه پایگاه نظامی القرن در منطقه الخوبه یک انبار تجهیزات نظامی و یک دستگاه تانک آبرامز و دو دستگاه خودرو نظامی برادلی را منهدم کردند.

پایگاه‌های نظامی المهدف و قزع و برج الدخان از دیگر نقاطی بودند که توسط نیروهای یمنی موشک باران شدند. این درحالی است که حملات توپخانه‌ای ارتش یمن پیشتر تجمع نظامیان عربستانی در منطقه الثوابته در منطقه جیزان را گلوله باران کرده بود که در اثر آن 11 نظامی عربستانی کشته شده بودند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...