نسخه چاپی

ردپای احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس

به گزارش نما - روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: «ائتلاف اصول‌گرایان خطوط قرمز خود را ترسیم کرده و یکی از این خطوط قرمز جریان انحرافی است. اما ممکن است تعدادی از وزرای دولت سابق در این ائتلاف حاضر شوند».

اینها بخشی از صحبت‌های غلامعلی حدادعادل، در اولین نشست خبری ائتلاف جریان اصول‌گرایی است. این حرف‌ها در حالی مطرح می‌شود که بعد از ثبت‌نام اطرافیان رئیس دولت قبل، بیم حضور دوباره جریان موسوم به «احمدی‌‌نژادی‌ها» در مناصب قدرت به جان اعتدالیون، اصلاح‌طلبان و حتی اصول‌گرایان افتاده است.

شاهد این مدعا، اظهارات غلامعلی جعفرزاده ‌ایمن‌آبادی، یکی از نماینده‌های اصول‌گرای مجلس است که از ردپای انحرافی‌ها در مجموعه ائتلاف اصول‌گرایان صحبت به میان آورده و گفته است: «از آنجایی که ما ردپای یکسری از انحرافی‌ها را در مجموعه ائتلاف اصول‌گرایان می‌بینیم، انتظار داشتیم ائتلاف بتواند خود را از این جریان انحرافی پاک و منزه کند».

سیدرضا اکرمی، نماینده اصول‌گرای مجلس درباره احتمال بازگشت احمدی‌نژادی‌ها می‌گوید: «به‌طور طبیعی هم آدم خوب وجود دارد هم آدم بد. ما نمی‌توانیم یک حکم کلی و عمومی بدهیم. در دولت قبل هم روال بر همین بود». اما سؤالی که مطرح می‌شود این‌ است که چرا ائتلاف اصول‌گرایان برای ورود وزرای احمدی‌نژاد فرش قرمز پهن کرده است؟ آن‌ هم کسانی که جز در پاره‌ای موارد، جز‌ء نزدیکان او تا پایان دولت بوده‌اند. با‌ این‌حال اصولگرایان بارها از احمدی‌نژاد تبری جسته‌ و اعلام کرده‌اند؛ راه اصول‌گرایی از احمدی‌نژاد جداست.

اگر از بیرون گود به ماجرا نگاه کنیم، به نظر می‌رسد اصول‌گرایان با راه‌دادن احمدی‌نژادی‌ها به فهرست‌شان، در واقع به دنبال جذب رأی احمدی‌نژادی‌ها به نفع خود هستند. محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی معتقد است: «هرکسی از سرمایه خودش برای مبارزه استفاده می‌کند. تیم احمدی‌نژاد هم در گذشته هم‌پیمانان حداد‌عادل بوده‌اند. طبیعی است که الان هم وقتی قرار است به میدان مبارزه بیایند از بضاعت و سرمایه خودشان استفاده کنند. این نشان می‌دهد که احمدی‌نژاد، سرمایه‌ای برای حدادعادل و اصول‌گرایان بود و حالا البته کس دیگری حاضر نیست با این تیم (احمدی‌نژادی‌ها) کار کند».

۱۳۹۴/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...