نسخه چاپی

آغاز ثبت نام اعزام های نوروزی عتبات از ۲۳ اسفند

اوحدی از راه اندازی كاروان های عتبات ویژه خواهران دانشجو خبر داد و گفت: برای اولین بار عتبات ویژه خواهران دانشجو پیش بینی شده است و شرایط ثبت نام برای اعزام های عتبات از اواسط بهمن و ثبت نام اعزام های نوروزی از ۲۳ اسفند آغاز می شود.

به گزارش نما به نقل از شبستان، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت در نشستی مطبوعاتی ضمن تشریح برنامه های این سازمان برای سال جدید در رابطه با اعزام زائران به عتبات تصریح کرد: امسال سال شکوفایی و بالندگی و احترام به عتبات مقدسه نامگذاری شده است که در همین راستا در سازمان حج به دنبال استانداردسازی اعزام های زائران به عتبات هستیم.

وی با اشاره به درجه بندی شدن هتل های میزبان زائران ایرانی در عراق گفت: در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است اما با توجه به شرایط اقتصادی و فیزیکی حاکم در عراق و کند بودن سرمایه گذاری در بحث هتل ها ما با مشکلاتی مواجه هستیم اما بسترسازی های لازم در این رابطه انجام شده و سازمان حج آماده خیز جدی برای افزایش اعزام ها به عتبات است.

اوحدی در توضیح آمادگی این سازمان برای افزایش اعزام ها تصریح کرد: این مسئله نیاز به 2 پیش شرط دارد نخست جلوگیری و برخورد قطعی با اعزام های غیرمجاز که در این رابطه سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری با اعزام های غیرمجاز به صورت جدی برخورد می کنند چرا که از نظر ما رعایت نکردن قوانین تجاوز به حق الناس است. همچنین از دستگاه های اجرایی قوه قضاییه و نیروی انتظامی تقاضا می کنیم که با این موضوع برخورد جدی داشته باشند.

وی دیگر پیش نیاز این خیز بزرگ در افزایش اعزام ها را معرفی بسته های مختلف سفر با گروه های قیمتی متفاوت عنوان کرد و افزود: بسته های سفر هفت روزه، پنج روزه و سه و چهار روزه برای زائران عتبات پیش بینی شده و اکنون در سایت سازمان حج قرار گرفته است.

وی افزود: بخش خصوصی امروز در سفر هوایی مبلغی معادل یک میلیون و 700 هزار تومان از زائر دریافت می کند و علاوه بر آن در نجف و کاظمین نیز 200 هزار تومان نیز از زائران به بهانه های مختلف دریافت می شود. اطلاع رسانی در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا مردم در جریان قرار بگیرند که هر جایی که برای اعزام عتبات ثبت نام می کند زیر نظر سازمان حج نیست همچنان که در روزهای گذشته شاهد صدور صدها ویزای تقلبی و گرفتاری زائران ایرانی در کشور عراق بودیم.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با این سازمان داشته ایم بسته های سفری با قیمت های مناسب برای افراد تحت پوشش این کمیته برای اعزام آنها به عتبات در نظر گرفته شده است. همچنین تفاهم نامه ای نیز با راهیان نور کشور امضا شده است تا کاروان های راهیان نور نیز بتوانند با قیمت مناسب به کربلا مشرف شوند.

اوحدی در رابطه با اعزام های دانشجویی و دانش آموزی به عتبات گفت: طی یکی دو روز آینده (سه شنبه 15 دی) تفاهم نامه ای را با بانک ملت امضا می کنیم که بر اساس آن دانشجویان می توانند از تسهیلات بانکی یک میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد برای تشرف به عتبات بهره مند شوند، تلاش می شود این تسهیلات برای دانش آموزان نیز فراهم شود.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه از راه اندازی کاروان های عتبات ویژه خواهران دانشجو خبر داد و گفت: برای اولین بار عتبات ویژه خواهران دانشجو در کشور پیش بینی شده است. وی در رابطه با زمان ثبت نام اعزام های نوروزی عتبات تصریح کرد: شرایط ثبت نام برای اعزام های عتبات از اواسط بهمن و ثبت نام اعزام های نوروزی از 23 اسفند آغاز می شود.

۱۳۹۴/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...