نسخه چاپی

علمای اهل سنت خراسان رضوی عنوان كردند؛

تولد شیخ النمرها

ائمه جمعه و مدیران حوزه علمیه اهل سنت تولد شیخ النمرها مولوی تایبادخراسان رضوی در گفت‌وگو با مهر اعدام شیخ النمر را بسترساز قیام علیه رژیم آل سعود دانسته و این اقدام در راستای خدمت به اسرائیل و آمریكا عنوان كردند.

به گزارش نمابه نقل از مهر، امام‌جمعه اهل سنت تایباد ضمن محکوم کردن اعدام «شیخ باقرالنمر» روحانی برجسته شیعه عربستان سعودی در این رابطه به مهر گفت: به‌طور حتم به شهادت رساندن شیخ نمر برای عربستان تبعات بسیار ناگواری به همراه خواهد داشت که برانگیختن خشم مردم و مسلمانان اعم از شیعه و سنی خود گواه این مدعی است.

مولوی غلام نبی توکلی عنوان کرد: در زمان کنونی یکی از مسائل مهم جهان اسلام وحدت و همبستگی مسلمانان است و لازم است که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در کنار هم باشند و با دشمن مشترک خود که استکبار جهانی است مبارزه کنند.

امام‌جمعه اهل سنت تایباد ادامه داد: به‌طور حتم به شهادت رساندن شیخ نمر برای عربستان تبعات بسیار ناخوشایندی به همراه خواهد داشت.

«شیخ النمر» حذف نشد بلکه «شیخ النمرها» تازه متولد شدند

وی اظهار کرد: با اعدام شیخ نمر تنش‌ها بیشتر می‌شود و مسلمان‌ها در کشورهای اسلامی و در خود عربستان علیه آل سعود قیام خواهند کرد و این موضوع نه‌تنها موجب حذف آزادی خواهان نمی‌شود بلکه موجب بیداری افراد دیگر و تولد شیخ النمر های جدید در این کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر بود سعودیان مسائل را بررسی می‌کردند و با دوراندیشی نمی‌گذاشتند چنین جنایتی در کشورشان صورت بگیرد.

امام‌جمعه اهل سنت تایباد اشاره کرد: این کار عربستان سعودی فقط آب به آسیاب دشمن ریختن بود و تنها استکبار جهانی و اسرائیل از این اعدام و از ایجاد تفرقه بین مسلمانان خوشحال شدند.

دست اسرائیل و آمریکا پشت پرده جنایت‌ها است

امام‌جمعه اهل سنت شهرمشهدریزه نیز در گفت‌وگو با مهر جنایات اخیر و کشتار مسلمانان در سایر كشورهای اسلامی را محکوم کرد و گفت: عاملان این کشتارها در کشورهای اسلامی و در پشت پرده آمریکا و اسرائیل هستند.

مولوی عبدالکریم علی بائی اظهار کرد: خبر دردآور و اندوه ناک اعدام شیخ باقر النمر توسط آل سعود دل‌وجان ما را در غم و اندوه فروبرد.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام با دسیسه‌های مختلف در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و کشورهای اسلامی را در وضعیت بحرانی قرار داده‌اند و در برهه‌ای که جهان اسلام نیازمند اتحاد و همبستگی مسلمانان است و باید همه باهم وحدت داشته باشیم اقدام عربستان در اعدام شیخ باقر النمر به صلاح اسلام و مسلمانان نبود.

امام‌جمعه اهل سنت شهر مشهد ریزه تایباد گفت: مسئولان عربستان باید به منافع و مصالح اسلام بیندیشند، مصالح اسلام ایجاب می‌کرد که دولت عربستان از اعدام شیخ نمر صرف‌نظر کند.

مسلمانان در برابر کفر باید به پا خیزند

وی افزود: اکنون وقت آن رسیده که امت بزرگ اسلامی با هر سلیقه و فکری، تحت پرچم نبی مکرم اسلام (ص) جمع گردند و برای نابودی این جرثومه‌های فساد آمریکای جهان خوار و اسرائیل غاصب ، بپا خواسته و دستان آلوده به خون هزاران هزار مسلمان شیعه و سنی را از سرزمین‌های اسلامی، کوتاه کنند.

مدرس حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد به‌صورت مستقیم كشورهای اسرائیل و امریكا را عاملان فتنه و كشتار مسلمانان دانست و اظهار داشت در زمان فعلی این اتحاد و وحدت مسلمانان است كه می‌تواند دست ظالمان و مستکبران را از کشورهای اسلامی كوتاه كند.

علمای فریقین نقش مهمی در حفظ وحدت دارند

مولوی علی بائی گفت:علما و دانشمندان اسلامی وظیفه‌دارند مسائل مهم و اساسی جهان اسلام را بررسی کنند و بر روی مسائلی که فریقین در مورد آن‌ها وحدت دارند، مانور دهند.

وی ادامه داد: ازیک‌طرف محاسن، ارزش‌ها و عظمت وحدت را برای جهان اسلام تشریح کنند و از طرف دیگر تبعات مخرب، تفرقه و اختلاف را تبیین و به مسلمانان و امت اسلام گوشزد کنند.

امام‌جمعه شهرمشهدریزه اظهار داشت: چنانچه علما با یکدیگر اتحاد خوبی داشته باشند می‌توانند با نوشتن کتاب‌ها ، پژوهش‌های گسترده و عمیق و همچنین با برگزاری نشست‌های تخصصی علمی در جهت نهادینه کردن وحدت و تقریب در جوامع اسلامی گام بردارند.

مولوی علی بائی با تأکید بر نقش مؤثر روحانیون در تنویر افکار عمومی گفت: همواره مساجد و اماکن مذهبی به‌عنوان پایگاه‌های اصلی نشر فکر و اندیشه در ایران اسلامی مطرح بوده‌اند و علمای دینی به‌عنوان رهبران این عرصه نقش مؤثری در هدایت افکار عمومی برای مشارکت در عرصه‌های مختلف داشته‌اند.

وی با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در عرصه اطلاع‌‌رسانی به مردم و تنویر افکار عمومی ادامه داد: روحانیون باید با تبیین وحدت و انسجام اسلامی و بیان تبعات و مضرات مخرب تفرقه و اختلاف دین خود را به اسلام و نظام ادا کنند.

آل سعود تحمل گفتمان سیاسی را ندارد

مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد نیز در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: بار دیگر نقشه شوم استکبار جهانی دریکی دیگر از کشورهای اسلامی به اجرا درآمده و با اعدام یکی از علمای دینی نقشه تفرقه در بین امت اسلامی را پیاده کردند.

مولوی عبدالباری صالحی افزود: اعدام شیخ نمر باقر النمر و یا هر یک از علمای دین و رهبران مذهبی توسط هریک از کشورهای اسلامی ، کاری جز دامن زدن به آتش فتنه و تفرقه در منطقه و امت اسلامی نیست.

مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد گفت: حکام کشورهای اسلامی به‌ویژه دولت سعودی باید بجای حذف مخالفین سیاسی و اعدام آن‌ها با ایجاد یک گفتمان علمی و سیاسی و نشست‌های متعدد در جهت حل اختلافات سیاسی و سلیقه‌ی برآیند.

وی افزود: در هیچ‌یک از آیات قرآن و احادیث پیامبر و صحابه کرام نیامده است که اگر کسی با شما به لحاظ سلیقه و یا سیاست مخالفت کرد او را دستگیر، شکنجه، زندان و اعدام کنند.

اعدام شیخ النمر برای خوش‌خدمتی به اسرائیل بود

مولوی عبدالباری صالحی بیان داشت: هر کس خود را مسلمان و پیرو دین مبین اسلام می‌داند باید بفهمد و بداند که اسلام دین اخلاق، محبت و مودت است .

وی افزود: محکوم کردن اعدام شیخ نمر فقط به خاطر شیعه بودنش نیست بلکه به خاطر انسان بودن و عالم بودنش است زیرا اعدام هر انسان آزاده و آزادیخواهی برخلاف اسلام است و آل سعود تحمل گفتمان سیاسی را ندارد.

مدیر حوزه علمیه مظهر التوحید اهل سنت تایباد ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقر النمر بیان کرد: آل سعود برای خوش‌خدمتی و راضی نگه‌داشتن صهیونیست‌ها دست به چنین جنایاتی می‌زند این در حالی است که خداوند فرموده است:«یهود و نصاری از شما راضی نخواهد شد، مگر اینکه از دین آنها پیروی کنید.»

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...