نسخه چاپی

مقایسه آماری ولادت‌های نیمه نخست سال ۹۹ با ۹۸/ كاهش ادامه دارد

عکس خبري -مقايسه آماري ولادت‌هاي نيمه نخست سال ?? با ??/ کاهش ادامه دارد

مقایسه تولدهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال كشور در ۶ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹، خبر از ادامه روند كاهش موالید كشور می‌دهد، اما برای بررسی دقیق تر تاثیر كرونا، باید منتظر تعداد تولدهای ۶ماهه دوم سال باشیم!

به گزارش نما، تعداد تولدهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور در بهار امسال ۲۸۰ هزار و ۵۴۷ تولد بوده است که از این مقدار ۱۴۴ هزار و ۷۶۳ نوزاد پسر و ۱۳۵ هزار و ۷۸۴ نوزاد، دختر بوده‌اند.

در بهار سال ۱۳۹۹، ایلام و سمنان به‌ترتیب با یک‌هزار و ۸۹۶ و یک‌هزار و ۹۰۵ تولد، کمترین میزان موالید را داشته‌اند و استان‌های تهران با ۳۵هزار و ۶۵۶، خراسان رضوی با ۲۷هزار و ۷۶۰، سیستان و بلوچستان با ۲۱هزار و ۷۲۶ و خوزستان با ۲۱ هزار و ۱۸۶ تولد به‌ترتیب بیشترین میزان موالید را در کشور ثبت کرده‌اند.

کاهش جمعیت , سقط جنین , سازمان ثبت احوال کشور , فرزندآوری ,

اما در تابستان ۱۳۹۹، میزان موالید کل کشور به ۳۰۰هزار و ۵۹ مورد افزایش پیدا کرده است که از این تعداد ۱۵۵هزار و ۲۴۸ نوزاد پسر و ۱۴۴هزار و ۸۱۱ دختر بوده‌اند؛ آمار ثبت احوال نشان می‌دهد که در سه‌ماهه تابستان، به‌طور مشابه سمنان و ایلام با یک‌هزار و ۹۴۷ و ۲هزار و ۱۹۰ ثبت تولد، رکورد کم‌تولدترین استان‌های کشور را حفظ کرده‌اند.

همچنین، استان‌های تهران با ۳۹هزار و ۷۶۸، خراسان رضوی با ۲۸هزار و ۳۸۹، خوزستان با ۲۴هزار و ۴۵ و سیستان و بلوچستان با ۲۲هزار و ۸۸۸ تولد، بیشترین موالید کشور را داشته‌اند.

کاهش جمعیت , سقط جنین , سازمان ثبت احوال کشور , فرزندآوری ,

در مدت مشابه (بهار و تابستان) سال ۹۸، میزان تولدهای کل کشور در بهار ۲۹۹هزار و ۳۸۹ و در تابستان ۳۱۵هزار و ۱۷۰ تولد بوده است؛ ایلام و سمنان همچنان کمترین میزان و تهران، خراسان رضوی، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تولد را داشته‌اند.

مقایسه میزان تولدهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور در ۶ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹، نشان می‌دهد که تعداد کل موالید کشور از ۶۱۴هزار و ۵۵۹ به ۵۸۰هزار و ۶۰۶ کاهش پیدا کرده است؛ روند ثبت ولادت طی نیم قرن اخیر در کشور نشان می‌دهد از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۴ به‌علت اثر گشتاور یا نیروی درونی جمعیت نشئت‌گرفته از ازدواج متولدین دهه ۶۰ و ۷۰، شاهد افزایش موالید در کشور بوده‌ایم، اما پس از سال ۱۳۹۴ به‌علت خالی شدن توان درونی جمعیت، تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده است!
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...