نسخه چاپی

عربستان باز هم فرد دیگری را اعدام كرد

عربستان بی توجه به اعتراض محافل جهانی به نقض حقوق بشر در این كشور، روز دوشنبه فرد دیگری را اعدام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: عربستان بی توجه به اعتراض محافل جهانی به نقض حقوق بشر در این کشور، روز دوشنبه فرد دیگری را اعدام کرد.

مقام های سعودی در حالی روز دوشنبه یک نفر را اعدام کردند که اعدام 47 نفر از جمله شهید «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان این کشور در روز شنبه، جنجالی به پا کرد و مناقشه ای دیپلماتیک را رقم زد.

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «احمد عبید العمری الحربی» به جرم قتل به مرگ محکوم و در استان «قصیم» در شمال ریاض اعدام شد.

به نظر می رسد، عربستان گوش شنوایی برای مخالفت گروه های مدافع حقوق بشر با رویکردش در زمینه محافظت از جان افراد و احقاق حقوق شان ندارد و بی اعتنا به اعتراض های سراسری همچنان به کار خود ادامه می دهد.

این رویکرد در اعدام شهید النمر پس از مخالفت های جهانی با این مساله نمود یافت و با واکنش شدیدی از جمله از سوی ایران همراه شد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در سال 2015 عربستان یکصد و 53 نفر را اعدام کرد که این رقم در مقایسه با رقم 87 نفری سال 2014، رقم بالاتری بود.

سازمان عفو بین الملل گفته است شمار موارد اعدام در عربستان در سال 2015، بالاترین رقم اعدام ها در این کشور طی 2 دهه گذشته بوده است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...