نسخه چاپی

سید حسن خمینی از كاندیداتوری خبرگان انصراف داد

یكی از داوطلبان كاندیداتوری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با عدم حضور در آزمون اجتهاد، عملا از داوطلبی در انتخابات انصراف داد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، حجت الاسلام سید حسن خمینی از کاندیداتوری پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری انصراف داد.

صبح امروز آزمون اجتهاد از سوی شورای نگهبان در محل دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد و اخبار اولیه از عدم حضور برخی داوطلبان از جمله حجت الاسلام خمینی در آن حکایت می کرد.

سرانجام با اعلام خبر حضور سید حسن خمینی بر سر کلاس درس همزمان با جلسه آزمون کتبی اجتهاد و انتشار تصاویر آن، عملا وی از شرکت در رقابت انتخاباتی مجلس خبرگان انصراف داد.

پیش از این شورای نگهبان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود که كليه كساني كه براي شركت در انتخابات مجلس خبرگان رهبري ثبت‌نام نموده‌اند به جز اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری و نیز کسانی که در گذشته در آزمون اجتهاد كه از طرف شوراي نگهبان برگزار شده شركت نموده و از نظر علمي تأييد شده‌اند، باید در آزمون علمی اجتهاد شرکت کنند.

روز گذشته نیز نجات الله ابراهيميان، سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد: براساس ضوابط اعلام شده، شرکت نکردن در آزمون ابزار لازم براي احراز شرايط علمي را از فقها مي گيرد و آنان ابزار لازم براي اظهارنظر و احراز شرط اجتهاد را نخواهند داشت و با فقدان اين شرط، اين داوطلبان ديگر نمي توانند بقيه فرآيند انتخاباتي را طی کنند.

ابراهیمیان امروز و ساعتی پس از پایان برگزار آزمون هم اعلام کرد که حدود ۷۴درصد داوطلبانی که باید در آزمون اجتهاد شرکت می کردند، صبح امروز بر سر جلسه آزمون حضور یافته اند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...