نسخه چاپی

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

بازار داروی لبنان فرصت مناسبی برای بخش خصوصی

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: در خصوص صادرات دارویی بخش خصوصی به لبنان موانعی وجود دارد كه امیدواریم این موانع در سفر وزیر بهداشت به لبنان برداشته شود.

به گزارش نما به نقل از میزان، رسول دیناروند با اشاره به روابط خوب دوکشور ایران و لبنان اظهار کرد: رابطه دوملت، رابطه ای خوب، حسنه و توام با احترام است. مردم ایران رابطه خوبی با مقاومت لبنان دارند و این روابط در حوزه بهداشت و درمان نیز خوب و حسنه است.

وی افزود: مدتی پیش وزیر بهداشت لبنان به ایران امده بود و از وزیر بهداشت ایران دعوت کرده بود سفری به لبنان داشته باشد که این فرصت بعد از مدت ها به دست آمد و وزیر بهداشت این هفته به لبنان سفر می کند.

دیناروند با اشاره به بازار خوب لبنان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد: یکی از محور های این سفر همکاری دوکشور در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی است. بازار مصرف دارو در لبنان بازار پر مصرفی است. بنابراین شرکت های داخلی تولید و صادر کننده دارو می توانند از فرصت های سرمایه گذاری و بازاریابی عرضه داروهای ایرانی که در این سفر ایجاد می شود ، استفاده کنند.

به گفته رییس سازمان غذا و دارو، بخش خصوصی لبنان علاقمند است با همکاری بخش خصوصی ایران در آنجا سرمایه گذاری صورت گیرد و زیر ساخت های تولید دارو در آنجا فراهم شود. البته این علاقه در طرف ایرانی هم وجود دارد.

در این سفر گام های مهمی در این خصوص برداشته می شود. در خصوص صادرات داروی تولید شده توسط بخش خصوصی به لبنان هم موانعی وجود دارد که امیدواریم این موانع در این سفر برداشته شود.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...