نسخه چاپی

داعش گروگان‌های لبنانی را به سوریه انتقال داد

منابع لبنانی اعلام كردند كه گروه تروریستی «داعش»، گروگان‌های ارتش را به داخل خاك سوریه انتقال داده است.

به گزارش نما، منابع وزارتی لبنان از انتقال گروگان‌های ارتش کشورشان به داخل سوریه توسط گروه تروریستی «داعش» خبر دادند.

روزنامه «الاخبار» امروز چهارشنبه به نقل از این منابع لبنان نوشت: اطلاعاتی که اخیراً درباره 9 نظامی ارتش ربوده شده توسط گروه تروریستی «داعش» بدست آمده، نشان می‌دهد که به داخل خاک سوریه انتقال داده شده‌اند.

طبق این گزارش، هم اکنون تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌های ارتش لبنان متوقف شده و طرف لبنانی در انتظار یافتن طرف مناسبی به منظور میانجیگری در این پرونده است.

پیش از این، 16 تن از مجموع گروگان‌های نیروهای امنیتی لبنان که به همراه نظامیان ارتش توسط گروه تروریستی جبهه النصره ربوده شده بودند، سرانجام پس از یک سال و چهار ماه اسارت، در نخستین روز ماه دسامبر سال گذشته میلادی در مقابل آزادی 26 زندانی وابسته به افراد مسلح، آزاد شدند.

بر اساس این گزارش با آزادی 16 گروگان نیروهای امنیتی لبنان از چنگ گروه تروریستی «جبهه النصره»، کماکان 9 تن از نظامیان ارتش در اسارت گروه تروریستی «داعش» باقی مانده‌اند.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره تابستان سال گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفته بودند.

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله چهار نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...