نسخه چاپی

خانواده‌های داغدار فاجعه مكه و منا حتی یك ریال هم دریافت نكرده‌اند

نماینده انجمن مهاجران مكه و منا گفت: ضعف مسئولان دولتی در پیگیری حق خانواده‌‌های داغدار فاجعه منا باعث شد، دولت سعودی وقیح‌تر شود و در حالی گفته می‌شود این خانواده‌ها یك میلیارد تومان دریافت كرده‌اند، ما حتی یك ریال هم دریافت نكرده‌ایم.

به گزارش نما؛ فرشته روح افزا در گفت‌و گو با فارس با اشاره به اقدامات اخیر رژیم سعودی و محکومیت اعدام شیخ نمر گفت: هم اکنون دولت عربستان به واسطه عمل ناشایستی که انجام داد و اعدام شیخ نمر و 4 نفر از شیعیان به جای عذرخواهی بابت این بی عدالتی‌‌های انجام شده که بدون هیچگونه قانونمندی و محاکمه بی دلیل افراد را می‌کشند از دنیا هم طلبکار شده است که چرا به آنها اعتراض می‌کنند.

وی ادامه داد: ما از اقداماتی که در جلوی سفارت عربستان انجام شد حمایت نمی‌کنیم چون گویا افرادی که این اقدامات را انجام دادند بیشتر دوستدار دولت عربستان بودند و می‌خواستند بهانه به دست دولت عربستان بدهند و در این میان حتما عده‌ای هم به دنبال این بودند که از این آب گل آلود ماهی خود را صید کنند، بنابراین ما اقدامات انجام شده در جلوی سفارت عربستان را به شدت محکوم می‌کنیم.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: دولتی که مردم بی گناه را در یمن مورد کشتار قرار می‌دهد و به نمازگزاران و مهمانان خانه خدا نیز رحم نمی‌کند و برای برافراشتن کاخ‌های خود نمازگزارانی که به دنبال انجام مناسک حج بودند را به کشتن می‌دهد و مردم و خانواده‌های زیادی را در فاجعه منا داغدار می‌کند چرا هم اکنون باید طلبکار باشد؟، مردم دلشان از این دولت پر است و دولت سعودی را یک رژیم نالایق می‌دانند که بله قربان گوی آمریکاست چرا که در بحث تحریم‌ها نیز شاهد بودیم که چگونه با بالا و پایین کردن قیمت نفت تلاش می‌کرد که دولت ایران را تحت فشار قرار دهد.

روح افزا خاطرنشان کرد: امسال با خونین کردن مناسک حج تمام مردم را ناراحت کردند و هم اکنون نیز که یک رهبر شیعه را کشته‌اند، از طرفی کشتار زنان و کودکان مسلمان در بحرین و به شدت در بحث بیداری منطقه در سرکوب مسلمانان نقش داشت تا زمانیکه عربستان این اقدامات را انجام می‌دهد اصلا نیازی نیست که رژیم صهیونیستی وارد عمل شود چراکه عربستان همان نقش را در منطقه ایفا می‌کند.

وی افزود: بنده به نمایندگی از انجمن مهاجران مکه و منا و دانشجویان مسلمان و زنان مؤمن و مسلمان ایران اعتراض شدیدی به دولت عربستان داریم، هیچکس در فاجعه مکه و منا از ما عذرخواهی نکرد انگار نه انگار که 7 هزار و 500 نفر در مکه کشته شدند انتقاد دیگر ما به مسئولان داخلی و مسئولان وزارت امور خارجه است که چرا مسئولان با شدت و دقت این موضوع را پیگیری نکردند و برای احقاق حقوق این خانواده‌ها تلاش نکردند.

نماینده انجمن مهاجران مکه و منا تصریح کرد: اگر مسئولان در حادثه مکه و منا خوب وارد عمل شده بودند هم اکنون دولت عربستان به خود اجازه نمی‌داد که اینگونه وقیحانه در مقابل ایران موضع گیری کند ما توقع داریم مسئولان دولتی نیز از مقام معظم رهبری تبعیت کنند و با همان صلابت از حق این خانواده‌ها دفاع کنند اما متأسفانه تا کنون هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است.

روح افزا افزود: اگر یک سگ در ایران کشته شود صدای مدعیان حقوق بشر در جای جای دنیا به آسمان بلند می‌شود گویا آنها حقوق بشر را در حیوانات خلاصه کرد‌ه‌اند و کشته شدن مردان و زنان مسلمان برایشان اهمیتی ندارد.

وی تصریح کرد: افرادی که در داخل مدعی دفاع از حقوق زنان و کودکان هستند چرا تا کنون برای خانواده‌های داغدار فاجعه منا و مکه اقدامی را انجام نداده‌اند؟ مگر کودکانی که در این فاجعه یتیم شده‌اند از نظر آنها حق و حقوقی ندارند؟ صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه هر کدام از خانواده‌های داغدار این فاجعه یک میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم درحالیکه تا کنون حتی یک ریال هم پرداخت نشده است و هیچ کس هم صدای ما را نمی‌شنود.

معاون شورای فرهنگی زنان گفت: آیا مسئولان زن کشورمان که برای شرکت در کمیسیون مقام زن راهی نیویورک خواهند شد برای دفاع از حقوق زنان و کودکان این فاجعه برنامه‌ای دارند یا خیر؟ ما از نمایندگان و مسئولان دولتی درخواست می‌کنیم اقدامات قانونی را انجام دهند و با برخی بی تدبیری‌ها آب به آسیاب دشمنان نریزند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...