نسخه چاپی

فاجعه انسانی در جنوب فیلیپین

گروه های امدادی اعلام كردند جنگ در منطقه میندانائو در جنوب فیلیپین همراه با شرایط آب و هوایی بسیار بد باعث ایجاد 'فاجعه انسانی' در این منطقه شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: 'تیبولت هنری' رئیس منطقه ای فیلیپین یک سازمان خیریه فرانسوی با این عنوان که نیازهای مردم منطقه مسلمان نشین میندانائو تامین نمی شود، تصریح کرد حدود یک میلیون نفر از ساکنان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای روزنامه 'سان دیلی'، وی گفت: به طور آشکارا این یک بحران انسانی بزرگ و یک فاجعه است که برای سالیان زیادی این منطقه که بیش از نیم میلیون نفر در آن در فقر به سر می برند را تحت تاثیر قرار می دهد.

مقامات رسمی فیلیپین اوایل ماه گذشته میلادی تعداد آوارگان منطقه را حدود 400 هزار نفر تخمین زده بودند.

براساس این گزارش، جبهه آزادیخواه اسلامی مورو (میلف) که بزرگترین گروه اسلامی فیلیپین محسوب می شود و نیروهای دولتی این کشور در حال مبارزه با گروه های هستند که از داعش حمایت می کنند و بخشی از شهر 'مراوی' را اشغال کرده اند.

صدها حامی این گروه تروریستی از اواخر ماه مه سال جاری با اشغال بخشی از شهر مراوی در جنوب فیلیپین ضمن ایجاد یک چالش امنیتی برای دولت مرکزی این کشور، باعث کشته شدن دستکم 700 نفر در این منازعات شدند.

منطقه میندانائو سال 2012 با یک توفان و سال 2016 نیز با خشکسالی مواجه شد و همواره از ناحیه گروه های مخالف دولت دچار آسیب های جدی می شود.

'تیبولت هنری' تصریح کرد که از آوارگان تنها 6 درصد در اردوگاه ها به سر می برند و بقیه به صورت شخصی سرپناه خود را تامین کردند.

'جواد آموزگار' از مرکز اقدام خیریه فرانسوی 'لا فایم' نیز گفت که کمک های انسانی پاسخگوی نیازها نیست.

وی گفت: فیلیپین در پایین ترین گزینه فهرست ها قرار دارد و در اخبار به فراموشی سپرده شده است. اغلب کمک کنندگان به تعدا قربانیان قبل از آوارگی نگاه می کنند. اینجا هنوز مردمی هستند که زنده اند و ما برای نجات جان آنها قصد کمک داریم.

۱۳۹۶/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...