نسخه چاپی

فیلیپین سیستم موشكی از هند دریافت می‌كند

عکس خبري -فيليپين سيستم موشکي از هند دريافت مي‌کند

وزیر دفاع فیلیپین گفت كه این كشور آسیای جنوب شرقی قرارداد خرید یك سامانه موشكی ضد كشتی مستقر در ساحل را از هند به مبلغ ۳۷۵ میلیون دلار نهایی كرده است تا نیروی دریایی خود را تقویت كند.

به گزارش نما، فیلیپین در مراحل پایانی یک پروژه پنج ساله به ارزش ۳۰۰ میلیارد پزو (۵.۸۵ میلیارد دلار) جهت مدرن سازی سخت افزار قدیمی ارتش خود است که شامل کشتی‌های جنگ جهانی دوم و هلیکوپترهایی که توسط آمریکا در جنگ ویتنام استفاده می‌شد، است.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین، اواخر روز جمعه در یک پست فیسبوکی نوشت که براساس قراردادی که با دولت هند مذاکره شده است، یک شرکت خصوصی هوافضا سه آتشبار، حامل موشک و غلاف را تحویل و پشتیبانی لجستیکی را نیز ارائه خواهد داد.

این قرارداد در سال ۲۰۱۷ ایجاد و به آن پرداخته شد اما به علت مواردی از جمله تخصیص بودجه و همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.هدف این سیستم ضد کشتی جدید جلوگیری از تجاوز کشتی‌های خارجی به منطقه تجاری و انحصاری ۲۰۰ مایلی دریایی این کشور است.

علی‌رغم روابط دوستانه‌تر بین چین و فیلیپین در زمان رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین، پکن بر ادعای مالکیت بخش‌های بزرگی از دریای چین جنوبی که معبر کالاهایی به ارزش بیش از ۳.۴ تریلیون دلار در سال است، مصمم است. برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز ادعاهای رقابتی خود را مطرح کرده‌اند.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...