نسخه چاپی

شیخ الاسلام: عربستان توجه علیه صهیونیست ها را كاهش داد

مشاور رئیس مجلس گفت: با تأكید بر اینكه تحولات منطقه باعث شده دیگر فلسطین مسئله اول جهان اسلام نباشد، گفت: پیش تر فلسطین و اشغال ان توسط رژیم صهیونیستی مسئله اول جهان اسلام بود اما با پرورش تروریسم در منطقه توسط امریكا و متحدانش، توجه به انتفاضه مسلمانان فلسطینی علیه اسرائیل كاهش یابد.

به گزارش نما به نقل از مهر، شیخ الاسلام با اشاره به رفتارهای اشتباه عربستان در حمایت از جنگ های طایفه ای و مذهبی، گفت: وقتی داعش و گروه های تکفیری در منطقه به کشتار مردم می پرداختند، رسانه ها از جنگ مسلمانان علیه مسلمانان سخن گفتند و امروز عربستان با اعدام شیخ نمر تلاش دارد نشان دهد که جنگی که در منطقه به راه افتاده، جنگ مذهبی اهل سنت علیه شیعیان است.

وی با بیان اینکه در شیخ نمر تنها به گناه سخن گرفتن درباره عدالت خواهی اعدام شد، افزود: دولت سعودی برای اعدام ۴۷ نفر همزمان با شیخ نمر، دلایلی مطرح می کند که هیچ کدام به این شهید بزرگوار برنمی گردد.

شیخ الاسلام ادامه داد: شهید شیخ نمر هیچ گاه اقدام مسلحانه علیه رژیم سعودی نکرد و تنها برای رسیدن به عدالت و عدالت خواهی سخنرانی می کرد.

آل سعود از حکومت مردم سالارانه هراس دارد

وی با بیان اینکه خاندان سلطنتی سعودی از شکل گیری حکومت مردم سالارانه می ترسند، ادامه داد: دولت عربستان از ترس آگاه شدن مردم و مطالبه یک نظام سیاسی عدالت محور و مردم سالارانه علاوه بر اینکه فریادهای عدالتخواهانه درون عربستان را خاموش می کند، از دولت هایی که در منطقه براساس نظام مردم سالاری شکل گرفته اند مخالفت می کند.

بهبود وضعیت منطقه تنها با قدرت ایران امکان پذیر است

حسین شیخ الاسلام، به تأثیرگذاری ایران در تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: پس از کودتای مرداد ۱۳۳۲، منطقه غرب آسیا توسط سه قدرت مهم یعنی ایران، سعودی و اسرائیل اداره می شد که هر سه این قدرت ها با حمایت امریکا ایجاد شده بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۱ به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و همچنین کاپیتولاسیونی اعتراض کرد که دولت های قدرتمند منطقه از آن حمایت می کردند، افزود: امام راحل توانست مردم با انگیزه های الهی به صحنبه بیاورد و عنصر اساسی پیروزی های امام خمینی همین حضور میلیونی مردم در صحنه است.

مشاور بین الملل رئیس قوه مقننه ادامه داد: همین مردم توانستند یکی از پایه های مهم قدرت امریکا در منطقه را از بین ببرند و پس از این ضربه به قدرت امریکا در منطقه، امام خمینی به عنوان رهبر مردم ایران، یکی دیگر از پایه های استکبار در منطقه یعنی رژیم صهونیستی را مورد هدف مبارزه قرار داد.

وی با بیان اینکه تعیین یک روز به نام قدس و راهپیمایی سراسری علیه رژیم صهیونیستی توسط امام خمینی با هدف حمله به این پایه قدرت امریکایی در منطقه بود، گفت: امریکا در شرایطی جنگ را علیه ملت ایران تحمیل کرد که نیروی نظامی ما سامانی نداشت، رئیس جمهوری کشور معتقد به عقب نشینی و مصالحه بود و منافقان در شهرهای مختلف از مردم عامی گرفته تا روسای نظام را ترور می کردند.

جنگ ایران و عراق بهانه بود

شیخ الاسلام ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی کشورعربستان خواست تا این جنگ را نبردی میان فارس و عرب نشان دهد و اما درایت حافظ اسد رئیس جمهور وقت سوریه مانع رسیدن سعودی ها به اهداف تفرقه افکنانه شان شد.

وی با بیان اینکه حافظ اسد جمهوری اسلامی ایران را وارد جبهه پایداری کرد، گفت: این جبهه متشکل از کشورهای عربی منطقه بود و با هدف مبارزه علیه اسرائیل شکل گرفته بود.

وی با اشاره به رفتارهای دوستان سوریه با ایران در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: همکاری های سوریه در آن زمان توانست نقشه های عربستان را برای به تحریک احساسات ملی گرایی در منطقه جلوگیری کند.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه ایران همواره برای رسیدن به اهداف خود از الگوی امام خمینی(ره) پیروی کرده است، افزود: ایجاد موج بیداری اسلامی در کشورهای شمال افریقا مانند تونس، لیبی، مصر و پس از آن ها در یمن و سوریه در واقع الگوگیری از روش امام راحل در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه روش امام تربیت مردم برای حضور در صحنه با هدف و نیت کار برای خداوند بود، ادامه داد: همین شیوه امام در جریان بیداری اسلامی مورد استفاده قرار گرفت و سه دهه ایجاد جنگ و توطئه علیه ایران و مبارزه با گسترش انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه، علاوه بر اینکه استکبار به اهداف خود نرسید، انقلاب های جهان اسلام با الگوگیری از انقلاب اسلامی در حال رشد و گسترش هستند.

شیخ الاسلام گفت: استکبار می خواست از بیداری اسلامی به نفع خود بهره گیرد همچنان که از انقلاب لیبی و مصر بهره برداری کرد و تلاش مردم این کشورها را برای رسیدن به استقلال و دموکراسی، نابود کرد.

مصر از تجربیات انقلاب ایران استفاده نکرد

شیخ الاسلام برخی اشتباهات مرسی، رئیس جمهور سابق مصر را برشمرد و افزود: پس از پیروزی مردم و اخوان المسلمین در مصر رهبر انقلاب تجربیات انقلاب اسلامی را در قالب هشت پیام در اختیار مصری ها قرار دادند اما آن ها با بی توجهی به این پیام ها شکست قیام خود را رقم زدند.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط با اسرائیل و رفتار مغرورانه مرسی با کشور ایران باعث نفوذ استکبار در این کشور شد، ادامه داد: اشتباه مصر حمایت نکردن از نیروی مردمی و انقلابی بود. دولت مرسی برای حسنی مبارک دادگاهی تشکیل داد که قاضیان آن را خود مبارک بر مسند قضا نشانده بود و براساس قوانینی می خواست مبارک را محکوم کند که مبارک در دوران حکومت خود ان ها را وضع کرده بود.

شیخ الاسلام به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: امریکا و دیگر کشورهای استکباری تأکید داشتند ایران در مسأله سوریه دخالت نکند اما اقتدار سیاسی ایران در منطقه باعث شد تا علاوه بر اینکه از کشورمان برای حضور در اجلاس وین، پیشنهادات ایران را برای حل بحران سوریه بپذیرند.

وی با بیان اینکه ایران قائل به حل بحران سوریه از طریق برقراری حکومت مورد تأیید مردم است، ادامه داد: دامن زدن به بحران های منطقه تنها یک نتیجه دارد و آن از اولویت خارج شدن مسئله فلسطین است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...