نسخه چاپی

رییس فدراسیون بوكس در گفت و گو با شما:

نباید چهره بوكس بین مردم زشت بشود/ مدیون بوكس هستم!

عکس خبري -نبايد چهره بوکس بين مردم زشت بشود/ مديون بوکس هستم!

افرادی كه انتقاد میكنند باید صحبتهای خود را به ما بگویند، چرا كه در غیر این صورت انتقاد آنها تخریب است و به ضرر همه خانواده بوكس است.

بوکس ایران در سالهای اخیر فراز و نشیبهای زیادی داشته است. ورزشی که در المپیک لندن حضور نسبتا خوبی داشت اما پس از آن نتوانست پیشرفت محسوسی داشته باشد و در بازیهای آسیایی اینچئون هم در کسب مدال طلا ناکام ماند. بوکسورهای کشورمان در حال حاضر تلاش میکنند تا بتوانند سهمیههای لازم برای حضور در رقابتهای المپیک 2016 را کسب کنند و در این بین نقش احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس اهمیت زیادی دارد.
 
 به وضعیت بوکس ایران امیدوار هستید؟
 امیدوارم بوکسورهای ایرانی بتوانند در آینده مدالآوری و افتخارآفرینی کنند. از روزبهانی هم برای موفقیتهایش تشکر میکنم هر چند که او در برخی مواقع صحبتهایی را مطرح میکند که باعث ناراحتی ما میشود.
 
 اما اولین سهمیه المپیک ریو را احسان روزبهانی کسب کرد، فکر می کنید این موفقیت بزرگی نیست؟
 هم اکنون در بوکس نیمه حرفه ای در ابتدای راه هستیم اما با این حال پیشرفت بسیار خوبی را از سوی بوکسورهای ایرانی شاهد بوده ایم.

چه باید کرد که مردم بیشتر به بوکس روی خوش نشان دهند؟
امیدوارم رسانهها در بازتاب بوکس ما را یاری کنند تا مردم بوکس را بیشتر بشناسند. به هر حال منتقدان هم نباید کاری کنند که چهره بوکس بین مردم زشت بشود. افرادی که انتقاد میکنند باید صحبتهای خود را به ما بگویند، چرا که در غیر این صورت انتقاد آنها تخریب است و به ضرر همه خانواده بوکس است.
 
حس خود را نسبت به فدراسیونی که کمتر در دید است و مردم می شناسند را توضیح دهید؟
 اینکه من ماندهام و بوکس را هدایت میکنم، به خاطر این است که مدیون بوکس هستم. من حقوقبگیر نیستم و برای بوکس تلاش میکنم و سرمایه میآورم. برای هدایت بوکس از پست سیاسیام استفاده کردهام. بنده اگر با این رشته آشنایی نداشتم، سال 42 در درگیری که برایم پیش آمد کشته میشدم، چرا که در اوایل انقلاب به خاطر فعالیتهای سیاسی میخواستند مرا بکشند. زمانی که هدایت فدراسیون را به من پیشنهاد کردند، غفوریفرد در آن مقطع با من رابطه خوبی داشت و پس از ترخیص، هدایت فدراسیون را به من پیشنهاد کرد.


بهتر نیست برای بهتر شناساندن بوکس به مردم تمهیداتی اندیشیده شودکه بوکس هم از تلویزیون پخش مستقیم شود.؟
خوشبختانه بنده پیش پورمحمدی رفتم و در صدا و سیما با او جلسهای داشتم و اعلام کردم که از مراجع تقلید برای فعالیت بوکس مجوز داریم و هیچ مشکلی ندارد. امیدوارم که بتوانیم با صدا و سیما رابطه خوبی برقرار کنیم تا مسابقه ما پخش مستقیم داشته باشد. به دنبال اسپانسر هستیم تا هزینه پخش مستقیم از سوی صدا و سیما را پرداخت کنیم.


 آقای نوری از کادر فنی خود رضایت دارید؟
 من از کادر فنی راضی هستم، روزبهانی که با او کار میکند او نیز از عملکرد او ابراز رضایت کرده است. او در دوران قهرمانی خود عملکرد قابل قبولی داشت و در عرصه مربیگری نیز موفق است.


 اما فدراسیون تحت سرپرستی شما منتقدان زیادی دارد؟

شما نتایج بوکس امروز را با 50 سال قبل از مقایسه کنید. امروز با وجود تمام مشکلات، ما در رقابت‌های مختلف مدال می‌گیریم و در شرایطی در قاره‌ آسیا حرف برای گفتن داریم که تیم قهرمان جهان یعنی قزاقستان در این قاره حضور دارد. واقعا چه چیزی به این رشته دادند که حالا می‌خواهند بگیرند؟ 10 سال پیش بودجه ما یک میلیارد و 200 میلیون تومان شد و امروز با هزار حرف‌ و حدیث یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای ما تعیین اعتبار کرده‌اند که تازه همین مبلغ هم معلوم نیست به صورت کامل پرداخت شود.

 اما همه چیز با بودجه درست نمی شود؟

ما نگفتیم بودجه به ما بدهید، گفتیم لااقل بستر را فراهم کنید. هیچ‌کدام از دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، وزارت علوم و دیگر سازمان‌ها با بوکس کاری ندارند و این در شرایطی است که بهترین قهرمانان ما در گذشته از دل همین نیروهای مسلح بیرون می‌آمدند. در برهه‌ای به شهرداری‌ها امکانات دادیم و بعد از مدتی دیدیم که باشگاه‌های بوکس تبدیل شد به باشگاه‌های بدنسازی. بوکس چه مشکلی دارد که آن را در صداو سیما پوشش نمی‌دهند؟ آیت‌الله اراکی فرمودند این رشته حرام نیست و چند وقت پیش هم وقتی از مقام معظم رهبری در این مورد سوال شد ایشان هم فرمودند که اگر آزاری نمی‌رساند، ایرادی ندارد. در این چند سال در بوکس آماتور ما کدام مصدومیت و مشکل برای ورزشکاران پیش آمده است؟ در فوتبال و کشتی چقدر آسیب‌دیدگی وجود داشته است؟


 در صحبت هایی شنیدیم که وزیر ورزش نیز رابطه خوبی با بوکس ندارد؟
 ما خودمان را به وزارت ورزش تحمیل میکنیم. وزیر نیز در صحبتهای خود گفته بود بوکس ورزش خوبی نیست و یک بحث تکنیکی با او داشتم، به خاطر همین صحبتهایی مطرح کرده بود. به هر حال ما روی پای خود ایستادهایم و اگر من نبودم بوکس هم نبود. من زمانی بوکس را گرفتم که نماینده مجلس بودم و در آن مقطع شرایط فرق میکرد.


 صحبت آخر؟
 دوستان رسانهای هم در طول این سالها به ما کمک کردند و خوشحالیم که عیب ما را مطرح میکنند، چرا که با مطرح شدن عیبمان میتوانیم پیشرفت کنیم. بوکس اگر یک بار در سکوی المپیک قرار بگیرد، جایگاهش ثبت خواهد شد و من از بوکس خداحافظی میکنم و جایم را به فردی دیگر میدهم که توانایی اداره این مجموعه را داشته باشد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...