نسخه چاپی

داعش در فلوجه محاصره شد

نیروهای عراقی بعد از پیشروی در محور جنوبی شهر فلوجه و محور ثرثار توانستند تروریست‌های داعش را در این شهر تحت محاصره خود درآورند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نیروهای امنیتی عراق با تنگ کردن عرصه بر نیروهای داعش در فلوجه و بعد از اجرای سلسله درگیری‌های مسلحانه با تروریست‌ها توانستند آنها را محاصره کنند.

یک مقام نظامی عراق گفت، نیروهای امنیتی این کشور در درگیری با تروریست‌های داعش توانستند آنها را تحت محاصره کامل خود درآورده و 11 تن از نیروهای به اصطلاح نخبه داعش را به هلاکت رسانده و تمام باندهای این گروه تروریستی را در محور جنوبی فلوجه از بین ببرند. این نیروها همچنین توانستند 10 خودروی وابسته به داعش را که شامل یک خودروی بمب گذاری شده و 6 خودروی حامل سلاح برای تروریست‌ها می‌شود، منهدم کنند. همچنین ده‌ها تن از افراد مسلح از جمله رهبران میدانی داعش مورد هلاکت قرار گرفته و یک خودروی حامل تجهیزات و همچنین مرکز تجمع تروریست‌ها با حمایت جنگنده‌های نیروی هوایی، ارتش و ائتلاف منهدم شد.

از سوی دیگر، در شهر رمادی نیز نیروهای سرویس‌ مهندسی نظامی توانستند مسیرهای منتهی به منطقه التأمیم، اردوگاه الورار و یک کارخانه را پاکسازی کنند.

این نیروها همچنین با پیشروی در شرق انبار به پاکسازی ساختمان‌ها و راه‌های بمب گذاری شده و کشف و ضبط بسته‌های مواد منفجره اقدام کردند.

یک مسئول نظامی عراق اظهار داشت: جنگنده‌های ائتلاف با انجام 27 حمله هوایی در رمادی بسیاری از افراط گراها را به هلاکت رسانده و شش پایگاه دفاعی آنها و برخی از تجهیزات سنگین و متوسط آنها را تخریب کردند.

نیروهای عراقی همچنین توانستند اردوگاه وابسته به تروریست‌های داعش در استان الانبار را ویران کرده و 75 تروریست را در غرب منطقه ثرثار واقع در این استان به هلاکت رساندند.

این عملیات با هماهنگی نیروی هوایی عراق صورت گرفت و در جریان آن ده‌ها تروریست زخمی و بسیاری از خودروهای بمب گذاری شده آنها منهدم شد.

نیروهای عراقی همچنین کارخانه استراتژیک مواد شیمیایی در 40 کیلومتری غرب سامرا را پاکسازی کردند و هنگامی که نیروهای عراقی وارد کارخانه المثنی شدند تروریست‌ها کمین کردند و بسیاری از نیروها و خودروهای زرهی آنها را بازداشت و توقیف کردند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...