نسخه چاپی

انفجار مهیب در قم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم گفت: بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز شهری كه شب گذشته رخ داد دو بانوی قمی مصدوم شده و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش نما به نقل از برنا از قم، عباس جعفری با بیان مطلب فوق گفت: این حادثه ساعت 21:55جمعه شب در خیابان ولی عصر قم و در یک ساختمان دو طبقه رخ داد و ماموران ایستگاه های 11 و 13 آتش نشانی در قالب سه اکیپ امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: علت وقوع حادثه انفجار ناشی از نشت گاز شهری در طبقه زیرزمین این ساختمان بود که انفجار باعث تخریب بخشی از ساختمان هم چنین وقوع آتش سوزی شده بود.

وی ابراز داشت: بلافاصله پس از انفجار و ورود همکاران ما به محل حادثه، آتش نشانان اقدام به اطفای حریق هم چنین نجات جان مصدومان حادثه کردند و در نهایت دو نفر خانم که دچار آسیب دیدگی شده بودند توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

جعفری یادآور شد: یکی از همکاران آتش نشانی نیز در عملیات تجسس و اطفای حریق دچار مصدومیت ناشی از دود شد.

وی با توصیه به شهروندان نسبت به استفاده صحیح از وسیله های گرمایشی در فصل زمستان بیان داشت: متاسفانه در فصل های سرد سال شاهد این گونه حوادث هستیم که به علت عدم استفاده صحیح از وسیله های گاز سوز است.

مدیرعامل آتش نشانی قم بیان داشت: معمولا مشکل نشت گاز از وسیله های گرمایشی است که در برخی اوقات بست ها دارای نقص است، یا گاز خوب سوخته نمی شود یا این که وسیله های گرمایشی از هواکش یا دودکش مناسبی برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: گاز CO خطرناک، بی رنگ و بی بو است که می تواند درصورت بی احتیاطی شهروندان، بلای جان آن ها شود لذا باید شهروندان از این که هواکش و دودکش وسیله گرما زا استاندارد بوده یا سوختن صحیح گاز در وسیله خود اطمینان داشته باشد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...