نسخه چاپی

پیش فروش بلیط های نوروزی آغاز شد

در حالی سازمان هواپیمایی كشوری برای تعیین قیمت بلیت پروازهای نوروز ۹۵ دورخیز كرده كه خبر می‌رسد فروش بلیت پروازهای داخلی برای ایام نوروز سال آینده توسط آژانس‌های مسافرتی و چارتركنندگان آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: در حالی سازمان هواپیمایی کشوری برای تعیین قیمت بلیت پروازهای نوروز ۹۵ دورخیز کرده که خبر می‌رسد فروش بلیت پروازهای داخلی برای ایام نوروز سال آینده توسط آژانس‌های مسافرتی و چارترکنندگان آغاز شده است.

اوایل ماه جاری محمد خداکرمی با بیان این‌که قبول ندارم قیمت بلیت هواپیما پس از آزادسازی افزایش یافته است از برنامه‌ریزی ساماندهی عرضه بلیت در ایام نوروز خبر داده و گفته بود: برای اربعین امسال سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی خاصی را طی سه ماه قبل از آن انجام داد و با توجه به تقاضای زیادی که برای پرواز عتبات عالیات وجود داشت سازمان هواپیمایی نسبتا توانست مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که سازمان هواپیمایی کشوری برای ایام نوروز که زمان پیک آن 24 اسفند تا اول فروردین است در حال برنامه‌ریزی است یادآور شد: در این زمینه نیز مانند اربعین از شرکت‌های هواپیمایی دعوت می‌کنیم تا در رابطه با قیمت و دسترسی بلیت با آنها تفاهم خواهیم کرد.

این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی مانند گذشته، چند ماه پیش از موعد مورد نظر (ایام نوروز) بلیت‌های خود را به آژانس‌های مسافرتی و چارترکنندگان فروخته‌اند.

بر این اساس آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های چارترکننده اقدام به فروش بلیت نوروز 95 (اواخر اسفند 94 تا اواسط فروردین 95) پروازهای داخلی به صورت "چارتر"، "اکونومی" و "بیزینس" کرده‌اند. البته برای ایام غیرپیک نیز می‌توان به صورت خیلی محدود بلیت‌های به اصطلاح "سیستمی" را تهیه کرد.

گرچه انواع مختلفی از بلیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما این پروازها هیچ مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند؛ به‌عنوان نمونه سطح خدمات، کترینگ، تاخیرات پروازی و... در پروازهای "چارتری"، "اکونومی" و "بیزینس" هیچ تفاوتی با هم ندارند.

بر این اساس قیمت پرواز تهران-شیراز هواپیمایی ماهان برای 24 اسفند امسال 314 هزار تومان است، نرخ بلیت همین بلیت در پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 197 هزار تومان است.

همچنین نرخ پرواز پرطرفدار تهران-کیش برای 25 اسفند امسال ایران‌ایر 490 هزار تومان است، ظرفیت این پرواز در روز یاد شده برای سایر ایرلاین‌های داخلی تکمیل است.

نرخ پرواز کیش-تهران برای 28 اسفند 94 4884 هزار تومان، پرواز تهران-مشهد برای 27 اسفند 400 هزار تومان و نرخ همین مسیر پروازی برای دومین روز از سال 95 نیز حدود 400 هزار تومان است.

لازم به ذکر است با توجه به اتفاقات رخ داده در زمان فروش بلیت ایام اربعین امسال، به طور حتم با نزدیک شدن به ایام پیک سفرهای نوروزی (24 اسفند 94 تا اول فروردین 95 ) شاهد قیمت‌ها آنچنانی پروازهای داخلی خواهیم بود.

۱۳۹۴/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...